17
de Maig
de
2016
Act.
17
de Maig
de
2016
Posar en primer pla els mercats, detallistes i majoristes, com a espais públics d'alimentació saludable, on es poden comprar aliments frescos i de qualitat, però també com a motors econòmics i de transformació urbana és l'objectiu de la campanyaEstima el teu mercat. Un projecte que agrupa un total de 45 mercats de Barcelona i de la seva demarcació, juntament amb Mercabarna, per celebrar entre aquest diumenge i el pròxim 29 de maig la Setmana Internacional dels Mercats.
La proposta està en línia amb el projecte iniciat l'any 2014, quan l'Ajuntament de Barcelona, a través de l'Institut Municipal de Mercats (IMMB) i la Diputació de Barcelona, es van adherir a un acord internacional impulsat per organitzacions i gestors de mercats europeus que tenia per objecte promoure una campanya que destaques la importància dels mercats a les ciutats i pobles d'arreu del món. La intenció és incidir en el paper clau dels mercats en la configuració de les ciutats per fer-les més sostenibles a escala social, econòmica i mediambiental i alhora, atreure més ciutadans als mercats.
De Londres ve la idea
Aquesta idea segueix el model de la campanya Love Your Local Market desenvolupada per l'Associació Nacional d'Autoritats de Mercats del Regne Unit (NABMA), que promou la recuperació dels mercats al seu país per a la compra de productes alimentaris frescos i de qualitat, alhora que incentiva la creació de nous negocis a l'interior dels mercats per revitalitzar aquest sector del comerç.
La iniciativa va arribar de Londres i es va instal·lar a Barcelona de la mà de l'IMMB, que hi ha participat des de l'inici de les campanyes Estima el teu mercat, així com la Diputació de Barcelona en l'àmbit dels mercats de la demarcació barcelonina. Enguany, ambdues institucions organitzen l'esdeveniment de manera coordinada, juntament amb Mercabarna.
Els municipis amb mercats municipals participants són Arenys de Mar, Barberà del Vallès, Barcelona, Calella, Canet de Mar, Canet de Mar, Gavà, Manlleu, Martorell, El Masnou, Molins de Rei, Sant Adrià del Besòs, Sant Cugat del Vallès, Sant Feliu de Llobregat, Sant Just Desvern, Sitges, Teià i Viladecans.
A tots ells, durant aquestes dues setmanes, se celebraran sota el lema Tria mercat, tria salut, animacions infantils, xerrades sobre nutrició i alimentació saludable, sessions de cuina, showcookings, narracions de contes al voltant de l'alimentació, recitals de poesia gastronòmica, tallers de cuina i nits de tapes. A més, per reforçar aquestes accions, la Diputació de Barcelona, juntament amb l'IMMB i Mercabarna, han creat una imatge comuna i ha editat material gràfic de difusió que serà repartit entre la clientela dels mercats participants.
Mercats com a motors econòmics
En la recent presentació de la campanya, Isaac Albert, el diputat de comerç de la Diputació de Barcelona, ha reivindicat "els mercats són centres de comerç de proximitat i espais vertebradors dels barris". Albert també ha destacat la seva importància com a motors econòmics i de transformació urbana, així com espais centrals on trobar alimentació fresca i saludable.
El mercat de la Concepció de Barcelona ha estat l'espai de presentació pública d'aquesta Setmana Internacional dels Mercats, un acte que ha comptat també amb la participació del regidor d'Ocupació, Empresa i Turisme de l'Ajuntament de Barcelona, Agustí Colom, i del director general de Mercabarna, Josep Tejedo.
La proposta està en línia amb el projecte iniciat l'any 2014, quan l'Ajuntament de Barcelona, a través de l'Institut Municipal de Mercats (IMMB) i la Diputació de Barcelona, es van adherir a un acord internacional impulsat per organitzacions i gestors de mercats europeus que tenia per objecte promoure una campanya que destaques la importància dels mercats a les ciutats i pobles d'arreu del món. La intenció és incidir en el paper clau dels mercats en la configuració de les ciutats per fer-les més sostenibles a escala social, econòmica i mediambiental i alhora, atreure més ciutadans als mercats.
De Londres ve la idea
Aquesta idea segueix el model de la campanya Love Your Local Market desenvolupada per l'Associació Nacional d'Autoritats de Mercats del Regne Unit (NABMA), que promou la recuperació dels mercats al seu país per a la compra de productes alimentaris frescos i de qualitat, alhora que incentiva la creació de nous negocis a l'interior dels mercats per revitalitzar aquest sector del comerç.
La iniciativa va arribar de Londres i es va instal·lar a Barcelona de la mà de l'IMMB, que hi ha participat des de l'inici de les campanyes Estima el teu mercat, així com la Diputació de Barcelona en l'àmbit dels mercats de la demarcació barcelonina. Enguany, ambdues institucions organitzen l'esdeveniment de manera coordinada, juntament amb Mercabarna.
Els municipis amb mercats municipals participants són Arenys de Mar, Barberà del Vallès, Barcelona, Calella, Canet de Mar, Canet de Mar, Gavà, Manlleu, Martorell, El Masnou, Molins de Rei, Sant Adrià del Besòs, Sant Cugat del Vallès, Sant Feliu de Llobregat, Sant Just Desvern, Sitges, Teià i Viladecans.
A tots ells, durant aquestes dues setmanes, se celebraran sota el lema Tria mercat, tria salut, animacions infantils, xerrades sobre nutrició i alimentació saludable, sessions de cuina, showcookings, narracions de contes al voltant de l'alimentació, recitals de poesia gastronòmica, tallers de cuina i nits de tapes. A més, per reforçar aquestes accions, la Diputació de Barcelona, juntament amb l'IMMB i Mercabarna, han creat una imatge comuna i ha editat material gràfic de difusió que serà repartit entre la clientela dels mercats participants.
Mercats com a motors econòmics
En la recent presentació de la campanya, Isaac Albert, el diputat de comerç de la Diputació de Barcelona, ha reivindicat "els mercats són centres de comerç de proximitat i espais vertebradors dels barris". Albert també ha destacat la seva importància com a motors econòmics i de transformació urbana, així com espais centrals on trobar alimentació fresca i saludable.
El mercat de la Concepció de Barcelona ha estat l'espai de presentació pública d'aquesta Setmana Internacional dels Mercats, un acte que ha comptat també amb la participació del regidor d'Ocupació, Empresa i Turisme de l'Ajuntament de Barcelona, Agustí Colom, i del director general de Mercabarna, Josep Tejedo.
Presentació de la campanya 'Estima el teu mercat'. Cedida |