• Territori
  • Els vins lleidatans busquen augmentar les exportacions al Japó

Els vins lleidatans busquen augmentar les exportacions al Japó

Els experts Pedro Nueno i Jaume Giné col·laboren en 'I Fòrum Agroalimentari' especialitzat en la internacionalització

Una importadora japonesa de vins coneixent alguns dels productes d'un celler català
Una importadora japonesa de vins coneixent alguns dels productes d'un celler català
EFE
10 de Febrer de 2015
Act. 10 de Febrer de 2015
La Cambra de Comerç de Lleida celebra aquest dimarts una nova edició de la Trobada Internacional del Sector Agroalimentari, la IV International Gurmet & Wines Business Meetings, que aquest any compta amb el Japó com a país convidat per augmentar les exportacions al mercat nipó.

Segons ha informat la Cambra, en concret des d'aquest dimarts i fins a dijous 12 es reuneixen a Lleida mig centenar d'empreses del sector agroalimentari i gurmet, en concret, 12 firmes importadores del Japó i 40 empreses de Catalunya, així com de la Rioja, Euskadi, Aragó, Castella i Lleó i País Valencià.

En la jornada d'aquest dimarts, dins de la Missió Inversa amb el Japó, s'està celebrant el I Fòrum Agroalimentari especialitzat en la internacionalització del sector agroalimentari, que organitzen GLOBALleida i la Cambra de Comerç de Lleida. Una de les finalitats d'aquesta trobada és proporcionar un entorn de diàleg, d'intercanvi d'experiències i coneixements relacionats amb la internacionalització i amb l'aprofundiment del coneixement i oportunitats dels mercats asiàtics, fomentar la cooperació entre empreses i aconseguir que uneixin forces per arribar a mercats exteriors.

Experts en el mercat nipó com a assessors
Tot això amb l'ajuda d'experts en el sector agroalimentari, tant en l'àmbit català com internacional, com són els professors d'IESE i ESADE Pedro Nueno i Jaume Giné, respectivament, que aprofundiran en les potencialitats i el coneixement d'aquests mercats.

Aquesta és la quarta acció comercial inversa que organitza la Cambra de Comerç de Lleida atès que el 2012 va dur ja a terme una missió inversa de compradors de productes gurmet i vins amb països d'Amèrica del Sud, el 2013 amb compradors dels EUA i Canadà i el 2014, amb importadors de la Xina.