Els empresaris gironins reclamen impulsar l’aeroport de Girona buscant alternatives a Ryanair. Així, la FOEG demana al Govern espanyol i a la Generalitat que tirin endavant el baixador de l’AVE per fer la infraestructura més atractiva. Segons el president de la FOEG, Miquel Gotanegra, cal “aprendre la lliçó” perquè “durant molts anys hem tingut un aeroport amb pràcticament un sol proveïdor de vols”.
La companyia irlandesa va confirmar aquest dilluns al secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Isidre Gavín, la seva intenció de tancar diverses bases a Europa, entre elles la que la companyia té a Vilobí d'Onyar. Gavín va assegurar després de la reunió que esperen trobar alguna solució per “minimitzar l’impacte”.
Així també ho espera el sector empresarial gironí, que reclama al sector públic i privat que treballin plegats per buscar alternatives a la companyia irlandesa, “encara que de moment no sapiguem què passarà, si es perdran vols o no”. “Cal rellançar l’aeroport perquè és una infraestructura molt important per a les comarques gironines”, insisteix.
Entre les necessitats que la FOEG reivindica hi ha l’estació de l’AVE, una infraestructura que “convertiria el de Girona en el primer aeroport de l’Estat a estar connectat amb l’alta velocitat”. "Està molt ben situat i si es connectés amb l'AVE no només seria atractiu per a Catalunya sinó també per al sud de França. Només estaria a 30 minuts de Sants".
D’altra banda, des de la Cambra de Comerç de Girona auguren que l'activitat econòmica baixarà, tot i que esperen que no es perdin les rutes que la companyia hi té. El president de la institució, Jaume Fàbrega, també insta a construir el baixador per aconseguir que la terminal de Girona es converteixi en "la quarta pista del Prat".