• Territori
  • El vi de les empreses lleidatanes factura 72,2 MEUR

El vi de les empreses lleidatanes factura 72,2 MEUR

El 28% de la producció vitivinícola de Lleida se situa en el sector Premium i Top del mercat, segons un estudi de GlobalLleida

El conseller delegat de GlobalLleida és Oriol Oró | ACN
El conseller delegat de GlobalLleida és Oriol Oró | ACN
ACN
Barcelona
26 de Gener de 2018
Act. 26 de Gener de 2018

Les comarques de Lleida compten amb prop d'una cinquantena d'empreses del sector vitivinícola, que facturen 72,2 milions d'euros, una xifra que ha crescut moderadament en els darrers cinc anys, segons es desprèn d'un estudi impulsat per GlobalLleida i cofinançat per Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC).

 

A la demarcació, es produeixen anualment 30,6 milions de quilos de raïm, dels quals el 28,1% es destina a la producció de vi i el 71,9% a la de cava i escumosos, i s'hi embotellen un total de 7,9 milions d'ampolles. El 2% de la producció de raïm (uns 700.000 quilos) es ven directament sense transformar, el 70% (entorn dels 21 milions de quilos) es destina a l'elaboració d'un vi primari que després es ven a altres productors, mentre el 28% es destina a la producció de marca pròpia.

El vi Premium

De fet, el 28% de la producció del vi de Lleida es situa en el sector Premium i Top del mercat i el preu del vi embotellat oscil·la entre els 7 i els 30 euros per ampolla. Pel que fa a la Denominació d'Origen Costers del Segre, que aglutina 38 cellers, compta amb una superfície de 4.000 hectàrees de vinya i embotella uns 5,5 milions d'ampolles.

 

Aquesta anàlisi estratègica elaborada amb la participació del sector ha permès definir i proposar un pla d'actuacions estratègiques i innovadores de millora competitiva que permetin garantir la continuïtat de les empreses del sector de la demarcació. Les cinc línies d'actuació que proposa passen per la millora de l'ecosistema turístic, l'increment del consum intern (dins de les comarques lleidatanes), la creació i comunicació d'un relat conjunt del sector vitivinícola, l'increment de la presència a Barcelona i, finalment, per un impuls d'accions comercials conjuntes per tal de revaloritzar el posicionament dels vins lleidatans en el mercat