La xarxa ferroviària de Barcelona es troba en risc de col·lapse. La nova alta velocitat low-cost, el Corredor Mediterrani i l'accés ferroviari al Prat amenacen Rodalies. La xarxa feroviària de Barcelona s'apropa al límit de la seva capacitat i els nous serveis afectaran el funcionament d'aquestes infraestructures, saturant la mobilitat, avisen des del Col·legi d’Enginyers de Camins, Canals i Ports de Catalunya en un comunicat.
Segons diuen des del Col·legi, l'entrada en servei del Corredor Mediterrani qüestiona la capacitat de l'estació de Sants. Aquesta posada en servei fa que els trens que presten servei entre Barcelona i València s'encaminin entre el Camp de Tarragona i Barcelona a través de la línia d'alta velocitat, arribant a Sants a les vies d'ample internacional que actualment utilitzen els serveis de la línia Madrid-Barcelona-França.
Per aquest motiu reclamen que és necessari posar en marxa l'estació d'alta velocitat del Prat i, alhora, ampliar l'estació de Sants per millorar la resta de nodes de transport. No obstant això, des del Col·legi consideren capital l'entrada en funcionament de l'estació de la Sagrera.
Alhora, els enginyers apunten que la connexió amb l'aeroport ha de ser a través d'una línia procedent del Vallès i no pas amb un servei de llançadora: "Un servei llançadora entre Barcelona i l’aeroport suposaria encabir trens amb una freqüència de pas elevada en un sistema ja molt dens", avisen.
Tot i que el Col·legi celebra el soterrament de les vies de Motnaca, per tal de millorar la xarxa de Rodalies de Barcelona, proposen reorganitzar el trànsit ferroviari dels túnels de Plaça Catalunya i el Passeig de Gràcia amb "importants obres d'infraestructura en l'àmbit l'Hospitalet-Sants i Montcada-Sagrera".