Els ports de Barcelona i Tarragona seran accionistes de la Terminal Intermodal de Monzón (Osca) amb l'objectiu de contribuir al creixement internacional d'aquesta infraestructura que facilita l'exportació internacional de l'economia aragonesa. Es tracta d'una estació ferroviària, impulsada pel Grup SAMCO, ubicada al polígon industrial de La Armentera per distribuir mercaderies per tot Espanya i a l'exterior. El Port de Barcelona tindrà el 10% de la societat, mentre que el de Tarragona es queda amb el 5%. També hi participa Renfe.
"Aquesta operació té una gran importància perquè aporta al projecte la visió comercial i les oportunitats de creixement internacionals que representen dos ports de referència a Espanya", destaquen des del Port de Barcelona. Aquesta unió permetrà potenciar les exportacions càrniques i agroalimentàries des de la regió aragonesa a través dels ports catalans.
El creixement de l'economia aragonesa
El president del Port de Barcelona, Damià Calvet, va destacar “l'esforç que ha realitzat Aragó en els últims anys per la logística i la internacionalització de la seva economia”. A més, va afegir que l'economia aragonesa és avui “altament competitiva i exportadora” i va manifestar “l'orgull del Port de Barcelona d'haver contribuït a aquest objectiu". És especialment prolífica la connexió amb els ports asiàtics, primera destinació de les exportacions marítimes de la comunitat autònoma.
La Terminal Intermodal va superar el 2020 el seu rècord d'activitat amb 1.100 trans i gairebé 50.000 contenidors. L'alta tecnologia, la seva posició geoestratègica, la reducció de la contaminació ambiental i el control dels costos de transport són els factors que han contribuït al seu creixement.