• Territori
  • FGC inverteix 2,2 milions d'euros en el funicular de Montserrat

FGC inverteix 2,2 milions d'euros en el funicular de Montserrat

La companyia reprendrà el funicular de la Santa Cova i anuncia millores al cremallera de Montserrat i al funicular de Sant Joan

El cremallera amb les muntanyes de Montserrat al fons
El cremallera amb les muntanyes de Montserrat al fons
ACN
Barcelona
12 d'Octubre de 2018
Act. 15 d'Octubre de 2018

Coincidint amb la celebració del centenari de funicular de Sant Joan a la muntanya de Montserrat, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha anunciat a l'acte de celebració de l'aniversari la represa del servei del funicular de la Santa Cova, prevista per a principis de l'any 2020. FGC invertirà 2,2 milions d'euros per a fer-ho possible.

 

La companyia també ha anunciat millores en el cremallera, que sumarà dues noves unitat de tren. Aquest fet permetrà incrementar la freqüència de pas i en un 33% la quantitat d'usuaris que pot transportar en una hora. Properament s'incorporaran dues unitats de tren cremallera provinents de la Vall de Núria. La recent ampliació del parc mòbil de l'estació de muntanya d'FGC permetrà traslladar dos dels automotors StadlerGTW a Montserrat i així millorar el servei i l'oferta de transport del cremallera de Montserrat.

També s'augmentarà la freqüència de pas i s'incrementarà en un 33% la quantitat d'usuaris transportats en una hora, de 1.050 a 1.400 persones. D'altra banda, FGC instal·larà una nova via a l'estació de Monistrol Vila del cremallera, una nova via que facilitarà la gestió del moviment del parc mòbil i l'execució de treballs de manteniment de la via i dels trens.

 

Reforma total

La inversió en el funicular servirà per dur a terme la renovació dels bastidors, de la plataforma i superestructura de la via, i es duran a terme actuacions de millora a les caixes per alleugerir el pes del funicular. També s'han renovat tant els cotxes com la sala de màquines del funicular de Sant Joan, La renovació dels cotxes del funicular ha permès augmentar la capacitat de transport en un 29%, passant de 48 a 68 places i s'ha aconseguit millorar el confort en el trajecte per als usuaris.

A la sala de màquines, Ferrocarrils ha renovat el control i la maquinària del sistema d'accionament, amb la qual cosa s'han millorat els estàndards de qualitat de la infraestructura i la fiabilitat del servei del funicular.

El funicular de Sant Joan es va inaugurar l'any 1918 amb l'objectiu de comunicar la part exterior del monestir de Montserrat amb l'ermita de Sant Joan, ubicada a la part alta del massís, on també hi ha el mirador. L'any 2017 prop de 340.000 viatgers en van fer ús.