• Territori
  • FGC unirà el Vallès i el Llobregat abans del 2030

FGC unirà el Vallès i el Llobregat abans del 2030

L’empresa pública ferroviària construirà un segon túnel al Vallès i estudia un servei ferroviari entre l’aeroport del Prat i Barcelona

 Ferrocarrils anuncia les millores ferroviàries de cara al 2030 | FGC
Ferrocarrils anuncia les millores ferroviàries de cara al 2030 | FGC
Redacció VIA Empresa
Barcelona
05 de Març de 2019
Act. 05 de Març de 2019

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) preveu unir la línia del metro del Vallès amb la línia Llobregat-Anoia abans del 2030. Aquest és un dels objectius dels àmbits d’actuació de la companyia pels pròxims 10 anys, segons han anunciat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, i el president de FGC, Ricard Font, durant la presentació de l’Agenda 10/30 de l’empresa pública ferroviària.

“El 2020 hem de poder licitar la connexió de la línia Llobregat-Anoia amb el metro del Vallès i pensar en el valor afegit que suposaria disposar d’intercanviadors a Plaça d’Espanya i Plaça de Francesc Macià amb els busos que entren per la B-23 i per la Gran Via”, ha explicat Calvet. Unes millores que tenen un triple objectiu: “Suprimir els passos a nivell, integrar urbanísticament les capitals dels ramals i reduir els temps de viatge”, ha afegit Font.

Així mateix, FGC també millorarà les línies del Bages i l’Anoia, amb la integració urbana dels trens a Igualada i Manresa.

Millora de les connexions al Vallès

D’altra banda, FGC també preveu la construcció d’un segon túnel a la línia que connecta el Vallès amb Barcelona amb l’objectiu de millorar les connexions i reduir el temps de viatge. “Tenim encarregats 15 nous trens, però la infraestructura ja no té més capacitat”, ha exposat Calvet alhora que ha posat en relleu la necessitat de “plantejar aquest segon túnel, que serà la gran infraestructura metropolitana dels pròxims anys i que reforçarà l’enllaç dels àmbits de Terrassa, Sant Cugat del Vallès i Sabadell, amb Barcelona”.

I és que els perllongaments de Terrassa i Sabadell han suposat un increment del 60% del nombre d’usuaris de FGC. Unes dades que se sumen a les xifres rècord de passatgers el 2018: 88 milions de viatgers i una puntualitat del 99%. “Hem de fer que FGC sigui més competitiu que el cotxe privat, el que permetrà reduir el trànsit a la C-58, amb la millora ambiental que això suposarà”, ha exposat Calvet.

El conseller Damià Calvet i el president de FGC, Ricard Font, presenten l'estratègia de la companyia de cara al 2030

El conseller Damià Calvet i el president de FGC, Ricard Font, presenten l'estratègia de cara al 2030

FGC vol arribar també a l’aeroport

Més a llarg termini, el conseller de Territori ha fet l’encàrrec a FGC “que es prepari per a assumir, si arribés el moment, el servei de Rodalies i Regionals del País”, insistint que sobre una mala infraestructura “és impossible donar un bon servei”.

És per això que l’empresa de transport pública també preveu millorar la línia del Camp de Tarragona i instal·lar un servei llançadora a l’aeroport. En aquest sentit, el president de FGC, ha afirmat que “ja estem estudiant el disseny d’un servei ferroviari de qualitat que connecti l’aeroport del Prat i Barcelona amb quatre trens per hora. A més, Font també ha explicat que exploraran un sistema de connexió ferroviària aeroportuària entre els principals aeroports de Catalunya: Girona, Reus i Barcelona.