La multinacional catalana Fluidra, especialitzada en el sector de la piscina, ha registrat una facturació de 781,4 milions d'euros el 2017, la qual cosa suposa un increment del 9,5% respecte als 713,3 milions d’euros del 2016 i amb el qual supera l'objectiu de 750 milions d’euros fixat en el seu pla estratègic per al 2018. Les vendes de Fluidra a Espanya han caigut un 0,5%, però han crescut a la resta de mercats internacionals.
La companyia ha comunicat aquest dimarts a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) la declaració pre-tancament sobre l'evolució del negoci corresponent a l'any passat, el mateix dia en què celebra una junta extraordinària d'accionistes per aprovar la fusió per absorció de la nord-americana Zodiac.
Les vendes a Espanya han assolit els 152,4 milions d’euros, un 0,5% menys que l'any anterior. Tot i això, la companyia ha destacat que s'ha registrat un creixement del 9,1% un cop ajustada la desinversió d'ATH que es va executar en el primer trimestre del 2017, així com Calplas, que es va vendre en el quart trimestre del 2016, i ha assenyalat que el creixement ha vingut tant del mercat professional com del mercat massiu.
A la resta del sud d'Europa, les vendes s'han situat en els 191 milions d’euros, un 16% més; al centre i nord del continent, en 118,5 milions d’euros (+8,6%), i a l'est, en 40,7 milions d’euros (+25,8%).
A Àsia i Austràlia, la facturació ha crescut un 8,9% fins als 152,2 milions d’euros, mentre que a la resta del món les vendes han assolit els 126,8 milions d’euros (+10,9%), amb un rendiment ha estat "excel·lent" a Amèrica Llatina i Amèrica del Nord, però amb un acompliment més feble a Àfrica i altres regions.