L’Escola d’Estiu de la Foeg ha guardonat aquest dijous a tres empreses gironines per la seva trajectòria d’èxit: Tané Hermètic, el càmping Las Dunas i Enprom Packaging. El secretari d’Empresa i Competitivitat, Joaquim Ferrer, ha encoratjat als guardonats a continuar amb aquest camí i ha destacat que “premis com aquests contribueixen a demostrar el talent i les capacitats que tenim a casa nostra”, segons informen en un comunicat.
Així mateix, l’alcalde de Palafrugell, Josep Piferrer, ha destacat que “al territori gironí i a l’Empordà tenim moltes empreses de referència i que són autèntics motors del país. Empreses, moltes d’elles de caràcter tradicional que mantenen la innovació com a bandera, però amb el pòsit de la tradició i els anys d’experiència”.
Empreses familiars i innovadores
Tané Hermètic és una empresa familiar de tercera generació fundada el 1921 a Olot. En els seus inicis, el seu fundador, Jaume Tané Badosa, va començar com a fuster del poble. Ara, l’empresa factura més de 9 milions d’euros i fabrica portes per a tot el món, ja siguin per a instal·lacions frigorífiques, hospitals, laboratoris o acústiques o talla-focs, entre altres.
Enprom, en canvi, és una empresa més jove que va néixer l’any 2012 amb la visió d’oferir noves solucions pel sector del packaging. L’empresa està molt enfocada a la innovació i porta més de 3,5 milions d’euros invertits en R+D des del 2014.
D’altra banda, el càmping Las Dunas de Sant Pere Pescador és una empresa familiar arrelada al territori i amb un llarg recorregut. El càmping compta amb un reconegut prestigi, avalat pels nombrosos premis que ha rebut.
Superar obstacles en les negociacions internacionals
Aquest any, l’Escola d’Estiu de la Foeg ha posat el punt en com mantenir bones relacions comercials amb persones del Japó, Alemanya i Colòmbia. Per això, la trobada ha reunit experts en negociacions internacionals en aquests països que han explicat quins són els obstacles a l’hora de negociar i les diferències que cal tenir en compte amb el Japó, Colòmbia i Alemanya, per tal que les empreses puguin incrementar cada cop més les probabilitats d’introduir els seus productes a l’exterior.
“Es tracta de difondre la diversitat cultural, política i econòmica del món. Els negocis es fan entre persones i conèixer la cultura de l’altre és una condició indispensable i pot ser clau per a l’èxit en una negociació”, indiquen els organitzadors.