• Territori
  • La francesa GiFi s'expandeix per Catalunya des de Figueres

La francesa GiFi s'expandeix per Catalunya des de Figueres

La companyia de productes de decoració preveu una nova obertura a Sant Boi de Llobregat pel desembre

Façana de la nova botiga de GiFi a Figueres | Cedida
Façana de la nova botiga de GiFi a Figueres | Cedida
Redacció VIA Empresa
Figueres
18 d'Octubre de 2018

L'empresa francesa de decoració i productes per a la llar, GiFi, inaugura aquest dijous la seva nova tenda a Figueres, un punt de venda de més d'1.400 metres quadrats de superfície comercial que ha creat 12 llocs de treball i que ha suposat una inversió d'un milió d'euros. “Després de més de 14 anys de presència a la regió, vam veure la necessitat d'adaptar i modernitzar l'establiment conforme a les demandes dels clients i els requisits de la pròpia marca. Això requeria d'un trasllat a un nou punt de venda més gran al polígon de Vilatenim, capaç d'albergar a les més de 20.000 referències que disposa la tenda”, explica Franck Allard, director Internacional del Grup.

Amb aquest nou emplaçament, GiFi reprèn el seu pla d'expansió per Catalunya, la primera regió de la península per la qual va apostar. “Figueres va ser un enclavament estratègic per al desenvolupament de la marca a Catalunya. Després d'aquesta tenda va arribar l'emplaçament d'1.800 metres quadrats de Terrassa, a Barcelona. Amb la nova superfície de Figueres seran ja sis punts de venda per la costa mediterrània, que han significat una inversió de prop de 10 milions d'euros i han generat gairebé 100 llocs de treball”, assegura Allard. Per a desembre d'aquest any, la companyia preveu una nova obertura a Sant Boi de Llobregat, a Barcelona, donant un primer pas en la plena instauració de l’empresa a Catalunya, un mercat que presenta, segons el director Internacional del Grup, “gran potencial”.

Allard:  “Figueres va ser un enclavament estratègic per al desenvolupament de la marca a Catalunya"

La nova tenda de Figueres segueix el model diferencial de GiFi de productes amb disseny original a preu assequible amb una oferta adaptada al consumidor de la zona. Disposa més de 20.000 referències per a la llar, entre decoració, mobiliari, articles de diversió, joguines o jardí, dels quals un 75% presenta un preu inferior a cinc euros.

Aposta pels proveïdors locals

A més, l'empresa ha adequat la seva gamma de productes a les característiques pròpies del públic de la zona. Tal com comenta Fabien Gil, cap de Sector, “els catalans li donen molta importància a aconseguir una llar original i amb un estil propi, per això hem apostat per incrementar els productes de la secció de decoració”. El Grup també ha redissenyat les mesures dels tèxtils a l'estàndard català i ha incorporat un 30% de les seves referències de proveïdors locals.

Després de la recent adquisició de la companyia de moda francesa Tati, GiFi s'ha posicionat en el primer lloc del seu segment a França, en el qual compten amb més de 473 tendes. A escala mundial, presenta 697 establiments i espera impulsar 300 nous emplaçaments en menys de 10 anys.

Durant el passat exercici, va crear més de 700 nous llocs de treball i va aconseguir una xifra de negoci de més d'1.900 milions d'euros. L'objectiu de la firma és arribar a les 1.000 tendes i 10.000 col·laboradors en 2027. Segons Allard, “el nostre fort dinamisme comercial i la nostra solidesa financera ens permeten projectar inversions prometedores per al futur de GiFi a Catalunya”.