Ni bombolles ni famosos. L’espot de Nadal de Freixenet trenca la línia dels últims 40 anys des que Liza Minelli va protagonitzar l’anunci de Nadal de la companyia l’any 1977.
La companyia ha decidit fer un canvi radical i ha presentat un anunci que ja no té cap dels trets distintius als que ens tenia habituats. L’espot que s’estrenarà a la televisió dia 9 de desembre mostra una escena domèstica d’una trobada en família, una festa a la platja amb gent més jove i finalment una celebració que recorda per exemple el Cap d’Any. I ho fa sota l’eslògan Celebra al teu ritme.
Un anunci a l’ús que ja no té els trets distintius propis de Freixenet. Amb això volen arribar a un públic molt ampli, però especialment amb els més joves i també és l’exemple d’una de les noves estratègies per aconseguir desestacionalitzar el cava.
Per aquesta campanya, la directora de màrqueting, Martina Osborne afirma que la “inversió en publicitat, malgrat el canvi, ha estat la mateixa i que de fet han incrementat la partida per xarxes socials per apropar-nos precisament a un públic més jove”.
Facturació
Freixenet aspira a tancar el 2018 incrementant “entre un 2 i un 3%” les vendes del mercat nacional, amb l’objectiu de “ser líders” dins el sector dels escumosos. El conseller delegat de la companyia, Pedro Ferrer, ha assegurat que els objectius “no són molt ambiciosos” però ha remarcat que preveuen millorar lleugerament les vendes amb especial atenció a la introducció del prosecco al mercat espanyol.
Així mateix, segons Ferrer, l’escumós italià elaborat per Freixenet està tenint una acollida “exitosa”, tant a nivell nacional com internacional, i preveuen triplicar-ne la producció fins arribar a un 15% en els pròxims dos anys. Ara suposa un 5% i diu “tota la plantilla hauria d’estar molt contenta amb l’èxit que estem tenint amb el prosecco perquè això està ajudant a l’empresa de forma molt important”. En xifres generals la voluntat de l’empresa és aconseguir arribar als 95 milions d’ampolles de cava ha assegurat Ferrer en l'acte de presentació de l'espot de Nadal.
Considera a més que aquest escumós italià que comercialitza a l’estat espanyol sota la seva marca, no només no perjudica a la marca cava sinó que “nosaltres ho fem precisament pel contrari. Pensem que el prosecco pot ajudar al cava entre la gent més jove i entre nous consumidors que poden començar amb aquest escumós per després consumir cava”.
En aquests sentit, Ferrer ha recordat que malgrat tot, “els interessos i les nostres arrels estan aquí al Penedès no només amb Casa Sala i els caves d’alta gamma sinó també amb projectes a la Cerdanya, al Priorat o a la Garrotxa, és a dir que el compromís amb el país clarament el tenim”.
Fruit de l’acord amb l’alemanya Henkell, encara s’estan ajustant algunes de les empreses de la companyia. Les de vins tranquils s’estan revisant una a una, ha explicat Ferrer, “són cellers petits que estaran fora de l’empresa però en la seva òrbita. Tenim molt d’interès amb Glòria Ferrer de Califòrnia, però la resta no sabem encara què passarà”.