Frit Ravich ha experimentat un creixement del 18%. La firma d’snacks, fruits secs i patates fregides, amb seu a Maçanet de la Selva, va tancar l’any 2022 amb una facturació neta de 262,7 milions d’euros. La recuperació del turisme i l’activitat fora de la llar, un cop superada la fase més crítica de la pandèmia, són alguns dels factors que ajuden a entendre els resultats.
Precisament, el canal d’hosteleria és el que més creix (+48%), en comparació amb el 2021. “El 2022 va ser un any molt positiu”, descriu Judith Viader. La directora general de Frit Ravich valora de forma positiva que “més enllà de la visió de negoci, també és satisfactori observar com els consumidors han recuperat la seva activitat”. En clau internacional, l’empresa està present a 27 països.
Durant els darrers mesos, Frit Ravich ha executat una inversió de 3,5 milions d’euros. Uns recursos que, en gran part, han anat dirigits a la creació de nous productes i millores tecnològiques pels processos productius. “Innovar és fonamental en la recerca de l’excel·lència per garantir el progrés cap a un model més competitiu, eficient i sostenible”, conclou Viader. Pel que fa a l’àmbit laboral, en els pròxims anys, la previsió és incorporar 100 persones que se sumaran a la plantilla actual de 1.000 treballadors i treballadores.