La companyia de motosharing urbà Gecco ha arrencat aquesta setmana a Barcelona amb la posada en marxa de 348 motos amb l'objectiu d'afermar-se a la ciutat i poder augmentar aquesta xifra en un futur. Segons sostenen en un comunicat, la companyia barcelonina es converteix en "una de les millors opcions en mobilitat sostenible gràcies a les seves scooters elèctriques, permetent que els seus usuaris es puguin moure de forma àgil i flexible per la ciutat".
Gecco ha apostat per Barcelona i, des d'aquest mes de juliol, ofereix als usuaris de motosharing de la ciutat una flota de motos elèctriques d'última generació àgils i respectuoses amb el medi ambient. Les motos, pensades per a un o dos passatgers, arriben als 45km/h i han estat fabricades íntegrament a Europa.
El projecte el lidera Damien Harris, qui compta amb experiència prèvia en el sector de la mobilitat urbana a Barcelona com a fundador de GoCar Espanya, l'empresa de lloguer de vehicles biplaça dirigida a turistes, participant en el procés de desenvolupament i expansió durant més d'onze anys. Segons Harris, "la nova tendència és que el consumidor estigui menys preocupat per un vehicle en propietat i alhora està més conscienciat pel medi ambient".
El resultat per a ell és que "la penetració del motosharing a la capital catalana s'està convertint en una opció cada vegada més demandada, doncs permet que els seus ciutadans puguin moure's d'una forma més pràctica i ecològica, sense haver de disposar d'una moto pròpia, casc, assegurança o plaça de pàrquing, ja que poden estacionar-se al carrer en zones habilitades per a motos".
Pel que fa al seu funcionament, és tan senzill com descarregar-se l'app de Gecco, crear-se un compte, reservar la moto, gaudir del trajecte i retornar-la en qualsevol lloc de Barcelona, sempre que es trobi dins del perímetre que marca l'app.