• Territori
  • Globalimar creix un 10% i tanca l'any facturant 31,1 milions d'euros

Globalimar creix un 10% i tanca l'any facturant 31,1 milions d'euros

L'empresa gironina de congelats treu al mercat un nou envasat i vol continuar estenent-se a l'Àfrica i implantar-se a l'Europa de l'Est

Foto de família de l'equip de Globalimar, amb el rètol de l'empresa | ACN
Foto de família de l'equip de Globalimar, amb el rètol de l'empresa | ACN
ACN
Llagostera
26 d'Abril de 2018

L'empresa gironina de congelats Globalimar ha crescut un 10% durant el 2017 i ha tancat l'any facturant 31,1 milions d'euros. La firma, amb seu a Llagostera, a la comarca del Gironès, elabora, importa i comercialitza productes del mar congelats sota marques com Aligator i Amatsu. L'empresa llagosterenca, que fa el 15% de les vendes en mercats exteriors, vol continuar estenent-se a l'Àfrica aquest 2018 i implantar-se a l'Europa de l'Est (en països com Croàcia, Eslovènia, Romania i Bulgaria).

 

Globalimar, nascuda el 2008, ha mantingut un creixement exponencial exercici rere exercici. I aquest 2017 no ha estat una excepció. La companyia, que elabora, importa i comercialitza productes de mar congelats, ha tancat l'any facturant 31,1 milions d'euros (un 10,3% més que al 2016).

 

L'empresa basa part de la seva estratègia en l'R+D+I. Per això, l'any passat va crear una nova societat –Globalinnova- per desenvolupar nous productes i formats d'envasat amb l'objectiu de diversificar la seva oferta als lineals dels supermercats.

Entre les innovacions que ha tret al mercat, hi ha una gamma de filets de lluç pensada per als més menuts i un nou packaging, que Globalimar ha batejat com a skin pack. Segons informa l'empresa, aquest nou envasat consisteix en una "pel·lícula transparent extremadament fina que evita les pèrdues de buit i, com a conseqüència, que el producte es malmeti".

Des del setembre, Globalimar ha implantat aquest skin pack a una vintena de congelats de la marca 'Aligator' (que comercialitza a cadenes com El Corte Inglés, Alcampo, Carrefour o Condis). L'any passat, aquesta gamma de productes amb el nou packaging va representar un 5% de la seva facturació.

Sud-est asiàtic i nord d'Europa

La companyia de Llagostera, principalment, importa des del sud-est asiàtic i del nord d'Europa la majoria de peixos, cefalòpodes, bivalves i crustacis que després congela. En menor mesura, també en compra de l'Amèrica del Nord.

Segons explica el director general de Globalimar, Jordi Martí, "ens hem fet forts en la nostra especialització amb una gamma molt concreta de producte". "No volem abraçar-ho tot, sinó tenir un bon equilibri que ens permeti assegurar qualitat, regularitat i competitivitat", precisa Martí.

El 15% de les vendes, a l'exterior

Globalimar ja fa el 15% de les seves vendes en mercats exteriors. Aquest 2018, l'empresa de Llagostera vol consolidar presència a l'Àfrica, un continent on va desembarcar-hi l'any 2011. Ja comercialitza a Costa de Marfil, la zona del Magreb, el Marroc, Tunísia i Algèria, i ara vol expandir la seva marca Amatsu –pensada per al mercat àrab- a països com Camerun i Ghana.

L'empresa llagosterenca va crear Amatsu ara fa gairebé dos anys (l'agost del 2016). Actualment, la marca ja representa més d'un 6% de la facturació de Globalimar. Sota el seu paraigües s'hi comercialitzen diferents famílies de productes (crustacis, filets de peix, cefalòpodes, bivalves i surimis).

A més d'estendre's a l'Àfrica, la firma gironina també treballa per obrir mercat a la zona del Mar Adriàtic (a països com Croàcia i Eslovènia) i ha començat a fer prospeccions a l'àrea del Mar Negre (en concret, a Bulgària i Romania).