27
de Setembre
de
2016
Act.
27
de Setembre
de
2016
L'empresa gironina de peix i marisc congelat Globalimar Europa SL vol doblar les exportacions al nord d'Àfrica en un termini de cinc anys. L'objectiu és que al 2021 les seves vendes al Magreb (ara focalitzades al Marroc, Tunísia i Algèria) arribin a representar el 15% de tot el que produeix.
La firma, amb seu a Llagostera (Gironès) ha creat una nova marca, Amatsu, sota la qual vendrà llagostí, panga, gamba pelada i surimis en aquests mercats. Globalimar ven actualment el 85% de la producció arreu de l'Estat espanyol. Sobretot, el peix i marisc congelat que comercialitza es pesca i processa al sud-est asiàtic. L'empresa va tancar el darrer exercici facturant 24,2 milions d'euros i aquest any espera situar-se prop dels 26, mantenint la línia de creixement del 8% de la xifra de negoci assolida el 2015.
Globalimar es dedica a elaborar, importar i comercialitzar peix i marisc congelat. Ara, la firma de Llagostera ha creat una nova marca, Amatsu, que se suma a les dues que ja té (Aligator i Amura). El naixement de la marca, destinada exclusivament als països del nord d'Àfrica, forma part del seu pla estratègic per incrementar vendes al Magreb.
"Amb la creació d'Amatsu consolidarem la nostra activitat en aquesta zona; vam començar a vendre al nord d'Àfrica el 2011 i avui els nostres productes ja tenen presència a comerços del Marroc, Tunísia i Algèria", explica el CEO i cofundador de Globalimar, Jordi Martí. En aquests països, els productes que comercialitza l'empresa gironina (llagostí, filet de panga, gamba pelada i surimis) arriben als comerços a través de tres distribuïdors àrabs del sector.
Actualment, el nord d'Àfrica representa el 8% de totes les vendes que fa Globalimar. Amb la creació de la nova marca, i el pla estratègic que porta aparellat al darrere, l'objectiu és que d'aquí a cinc anys aquest percentatge s'hagi incrementat fins al 15%.
Vuit de cada deu, a l'Estat
Fundada l'any 2008, Globalimar Europa SL compta amb una plantilla de tretze treballadors. Actualment, el 85% de les vendes de peix i marisc congelat de l'empresa es fan al mercat estatal. El 15% restant prové de mercats internacionals. Sobretot, del nord d'Àfrica, però també de països de la Unió Europea.
Arreu del territori estatal, el 70% dels productes de Globalimar arriben al consumidor a través del canal horeca (hostaleria i restauració). El 30% restant es ven a través de cadenes de supermercats.
El peix i marisc de Globalimar es processa i congela en diferents plantes situades als països d'origen d'on es pesca. Posteriorment, s'importa a Catalunya i es distribueix des del centre logístic CIM Vallès de Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental).
El 65% dels congelats de Globalimar procedeixen del sud-est asiàtic (mars de la Xina, l'Índia, el Vietnam, Indonèsia i Bangladesh). La resta es pesca al centre i nord d'Europa (Regne Unit, Escòcia, Irlanda, Bèlgica, Holanda i Islàndia).
26 milions d'euros de facturació
L'empresa de Llagostera ha anat augmentant, any rere any, les seves xifres de facturació. El 2015 va tancar l'exercici facturant 24,2 milions d'euros, un 8% respecte l'anterior. Per a aquest 2016, la previsió és mantenir aquesta tendència a l'alça i incrementar els números de l'any passat en el mateix percentatge. És a dir, facturar 26 milions d'euros.
La firma, amb seu a Llagostera (Gironès) ha creat una nova marca, Amatsu, sota la qual vendrà llagostí, panga, gamba pelada i surimis en aquests mercats. Globalimar ven actualment el 85% de la producció arreu de l'Estat espanyol. Sobretot, el peix i marisc congelat que comercialitza es pesca i processa al sud-est asiàtic. L'empresa va tancar el darrer exercici facturant 24,2 milions d'euros i aquest any espera situar-se prop dels 26, mantenint la línia de creixement del 8% de la xifra de negoci assolida el 2015.
Globalimar es dedica a elaborar, importar i comercialitzar peix i marisc congelat. Ara, la firma de Llagostera ha creat una nova marca, Amatsu, que se suma a les dues que ja té (Aligator i Amura). El naixement de la marca, destinada exclusivament als països del nord d'Àfrica, forma part del seu pla estratègic per incrementar vendes al Magreb.
"Amb la creació d'Amatsu consolidarem la nostra activitat en aquesta zona; vam començar a vendre al nord d'Àfrica el 2011 i avui els nostres productes ja tenen presència a comerços del Marroc, Tunísia i Algèria", explica el CEO i cofundador de Globalimar, Jordi Martí. En aquests països, els productes que comercialitza l'empresa gironina (llagostí, filet de panga, gamba pelada i surimis) arriben als comerços a través de tres distribuïdors àrabs del sector.
Actualment, el nord d'Àfrica representa el 8% de totes les vendes que fa Globalimar. Amb la creació de la nova marca, i el pla estratègic que porta aparellat al darrere, l'objectiu és que d'aquí a cinc anys aquest percentatge s'hagi incrementat fins al 15%.
Vuit de cada deu, a l'Estat
Fundada l'any 2008, Globalimar Europa SL compta amb una plantilla de tretze treballadors. Actualment, el 85% de les vendes de peix i marisc congelat de l'empresa es fan al mercat estatal. El 15% restant prové de mercats internacionals. Sobretot, del nord d'Àfrica, però també de països de la Unió Europea.
Arreu del territori estatal, el 70% dels productes de Globalimar arriben al consumidor a través del canal horeca (hostaleria i restauració). El 30% restant es ven a través de cadenes de supermercats.
El peix i marisc de Globalimar es processa i congela en diferents plantes situades als països d'origen d'on es pesca. Posteriorment, s'importa a Catalunya i es distribueix des del centre logístic CIM Vallès de Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental).
El 65% dels congelats de Globalimar procedeixen del sud-est asiàtic (mars de la Xina, l'Índia, el Vietnam, Indonèsia i Bangladesh). La resta es pesca al centre i nord d'Europa (Regne Unit, Escòcia, Irlanda, Bèlgica, Holanda i Islàndia).
26 milions d'euros de facturació
L'empresa de Llagostera ha anat augmentant, any rere any, les seves xifres de facturació. El 2015 va tancar l'exercici facturant 24,2 milions d'euros, un 8% respecte l'anterior. Per a aquest 2016, la previsió és mantenir aquesta tendència a l'alça i incrementar els números de l'any passat en el mateix percentatge. És a dir, facturar 26 milions d'euros.