La startup catalana Go Zero Waste ha llançat la primera campanya a Barcelona de promoció d'hàbits sostenibles amb la reducció de residus i la compra a comerços de proximitat. La iniciativa se centrarà al barri del Poble Sec, amb el suport de l'Associació de Comerciants del Poble Sec i el Paral·lel, segons ha informat l'emergent aquest dimecres.
La campanya s'executarà mitjançant una aplicació disponible a tots els dispositius. Els consumidors que hi participin tindran a la seva disposició 15 reptes amb accions sostenibles, com comprar a granel o tornar els envasos reutilitzables als punts de venda locals. L'emergent, llavors, ofereix incentius i recompenses per completar cadascuna d'aquestes tasques.
Des de l'empresa es pretén promocionar "hàbits de consum crític, conscient i sostenible" a Barcelona en col·laboració amb el teixit comercial local. Els locals del Poble Sec participaran, així, d'una acció gamificada dirigida a "innovar amb solucions que millorin la implicació ciutadana per avançar cap a l'Economia Circular i el Residu Zero".
L'aplicació a Barcelona del model de reducció de residus al comerç arriba després d'una desena d'iniciativas Go Zero Waste ja ha aplicat a sengles ajuntaments, empreses o centres educatius del país. En els seus tres anys de vida, l'emergent fundada per Martí Morató i Magda Cebrián ha fet servir les seves "solucions per facilitar la vida sense residus" per evitar el llançament de l'equivalent a 50.000 d'aquests elements de rebuig.