El Govern reclamarà a Aena una rebaixa dels costos operatius de les aerolínies a l’aeroport de Girona. L’objectiu és evitar la marxa de Ryanair, però també fer més competitiva la instal·lació. Per al conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, cal que hi hagi una gestió descentralitzada de l’aeroport.
El conseller també ha confirmat que Ryanair es queixa dels costos que tenien a Girona, per la qual cosa Calvet espera que a partir del març es pugui tornar a negociar el contracte de promoció signat amb la companyia. Ara bé, és un contracte que no està supeditat al manteniment de la base.
Després d’una nova reunió amb l’aerolínia irlandesa el passat divendres, Calvet ha explicat que cal fer una inversió “tant en el costat aire com el de terra” per part d’Aena, a més d’una rebaixa dels costos. El conseller ha reconegut que “hauran de mantenir un doble diàleg”.
D’una banda, amb l’ens espanyol perquè baixi les taxes i costos operatius que fan de Girona un aeroport “car” respecte a altres instal·lacions similars en les quals també vola Ryanair com seria Charleroi, a Brussel·les. Un cop aconseguit aquest punt, la Generalitat tornaria a parlar amb Ryanair per tal de signar un nou contracte de promoció econòmica.
Amb tot, el conseller ha deixat clar que exigiran el compliment de l'actual contracte amb Ryanair "hi hagi base o no" i que estipula que la companyia rep una sèrie d'ajudes en funció del nombre de passatgers que transporta a l'Aeroport de Girona Costa Brava.
Calvet també ha assenyalat que el model “més eficient” pel país és el descentralitzat, que connecti Barcelona amb Reus i Girona. “La visió centralista actual no serveix ni dóna resposta davant el col·lapse que està vivint Barcelona”, apunta.