Lleal, firma de Granollers especialitzada en maquinària industrial, ha incrementat l'acció per reforçar la seva presència a l'Amèrica Llatina i el nord d'Àfrica. El negoci internacional representa el 35% de les vendes de la companyia del Vallès Oriental. En aquest sentit, l'objectiu d'aquest moviment és assolir un volum d'1,5 milions d'euros en els pròxims dos anys. Concretament, Lleal comercialitza la seva maquinària especialitzada mitjançant la venda directa als seus clients finals o a través d'acords amb distribuïdors locals.
Els principals mercats de Lleal són Mèxic, Colòmbia, Costa Rica i Marroc. "Parlem de zones geogràfiques on ara s'estan fent més inversions en maquinària i més investigació en nous processos productius", afirma Alex Lleal, director general de l'empresa. Sense deixar aquest àmbit, l'executiu assegura "no estar tancat a cap mercat perquè tenim capacitat per donar servei arreu del món". A la seu central de Granollers, Lleal té un laboratori propi, amb equips i planta pilot per fer proves amb els productes dels seus clients, així com un equip específic d'R+D que s'encarrega d'implementar millores i impulsar-ne de nous. Actualment, l'empresa té una plantilla de 110 persones.
Fa uns mesos, Granollers va experimentar un moviment de pes en el sector alimentari. Gallo anunciava una inversió de 15 milions d'euros per construir una nova planta de caldos naturals. Aquesta actuació s'emmarca dins de l'estratègia d'especialització industrial que està impulsant el grup per incrementar l'eficiència de la seva producció. Les noves instal·lacions, amb una capacitat per produir 140.000 litres diaris, s'han dissenyat a partir d'un protocol on la digitalització té un paper destacat. Pollastre, pollastre amb pernil o verdures són alguns dels segments de negoci que es treballaran a l'equipament del Vallès Oriental.