La naviliera italiana Grimaldi ha invertit uns 80 milions d'euros en adaptar els seus dos ferris Roma Cruise i Barcelona Cruise a les emissionszero en les seves operacions al Port de Barcelona. Els dos vaixells, que enllacen la capital catalana amb Porto Torres i Civitavecchia (Roma), han estat sotmesos darrerament a una operació per allargar 29 metres la seva eslora, fet que els permetrà augmentar la seva capacitat fins als 3.500 passatgers i incrementar fins als 3.700 metres lineals per a camions i autocars.
La companyia ha inaugurat aquest dilluns el remodelat Cruise Roma, que torna a operar des de fa poques setmanes, mentre que el 25 de juny ho farà el seu bessó, el Cruise Barcelona, segons ha detallat l'armador i director comercial del Short Sea Shipping, Guido Grimaldi.
El directiu ha explicat que el Cruise Roma és un dels bucs més importants de la companyia i amb major capacitat. La companyia ha invertit uns 40 milions d'euros per a cada vaixell. Segons Grimaldi, la potència de les bateries instal·lades al buc equival a la de 90 cotxes Tesla i tenen una capacitat de 5MWh. Això, permetrà adaptar-se a la normativa internacional i "fer el canvi de pas", segons ha comentat.
Grimaldi també ha explicat que actualment la companyia disposa de 125 vaixells i que espera augmentar el nombre fins als 140 vaixells en els pròxims quatre anys, dels quals els 20 o 25 més moderns ja incorporaran scrubbers i bateries de liti.
Per la seva banda, la presidenta del Port de Barcelona, Mercè Conesa, ha agraït la companyia l'aposta per les emissions zero i ha elogiat la "impressionant transformació" del vaixell que, ha dit, "entronca amb un dels eixos estratègics" del Port de Barcelona. Conesa ha detallat que amb aquesta actuació, el Port de Barcelona estalviarà l'emissió de 106 tones de NOX. Així mateix, la presidenta del Port ha destacat l'evolució de Grimaldi des que va començar a operar a Barcelona el 2004 i ha recordat que ja hi ha rutes a Chivitavecchia, Livorno, Savonna i Tànger.
La remodelació del Cruise Roma converteix el ferri en el primer que opera amb zero emissions. Fa uns mesos, Balearia també ha adaptat alguns dels seus vaixells al Gas Natural Liquat, que permet reduir les emissions de SOx i partícules i un 85% dels NOX i un 30% les emissions de CO2.