La firma alemanya Henkel, amb seu a Montornès del Vallès (Vallès Oriental), ha experimentat un creixement de vendes del 9,6% durant el 2017, fet que suposa un nou rècord en les vendes que s'han elevat fins els 5,1 milions d'euros, sobretot gràcies al creixement dels mercats emergents. Segons informa l'empresa, la contribució de les adquisicions i desinversions ha suposat un 7,4%, principalment com a resultat de la compra de The Sun Products Corporation. Les vendes orgàniques, en les quals s'exclou l'impacte del canvi de divises i les adquisicions i desinversions, també han obtingut un sòlid creixement del 2,2%.
La firma assegura que s'han demostrat uns sòlids resultats en el segon trimestre, assolint nous màxims en vendes trimestrals, en el benefici operatiu depurat i en el marge EBIT, així com en el benefici depurat per acció preferent. En aquest sentit, les tres unitats de negoci han contribuït a aquesta evolució positiva, segons la companyia.
"Les vendes s'han incrementat significativament fins als 5,1 milions d'euros, afirma Hans Van Bylen, CEO de Henkel. En aquest sentit, apunta que "es tracta d'un sòlid resultat en un entorn de mercat altament competitiu".
Pel que fa a la divisió Adhesive Technologies, ha registrat un fort increment en les vendes orgàniques del 3,4%. La divisió Beauty Care ha aconseguit els mateixos resultats que el trimestre de l'any anterior. Per la seva banda, la divisió Laundry & Home Care ha augmentat les vendes orgàniques un 2,1%.
Un cop més, els mercats emergents han contribuït per sobre de la mitjana al creixement orgànic de la companyia, amb un sòlid increment de les vendes orgàniques del 4,7%. D'altra banda, els mercats madurs van registrar un creixement positiu de les vendes orgàniques del 0,5%. Per contra, les vendes a Europa Occidental han presentat uns resultats lleugerament negatius d'un -1,2%.
Totes les altres regions han estat capaçes d'augmentar les vendes: A Europa de l'Est, les vendes han crescut un 5,2%. A Àfrica i Orient Mitjà han registrat un 1,1%. A Amèrica del Nord un 3,2%, i a l'Amèrica Llatina un 6,1%. A la regió Àsia-Pacífic, l'augment ha estat del 4,8%.
Van Bylen ha explicat, així mateix, que en el seu conjunt, l'empresa fabricant de béns de consum de les marques Fa, Pritt, Loctite i Perwoll, ha guanyat al primer semestre 1.221 milions d'euros, un 12,4% més que un any abans, després d'adquisicions.