• Territori
  • El Govern, Barcelona i el Barça impulsen la captació d’inversió japonesa

El Govern, Barcelona i el Barça impulsen la captació d’inversió japonesa

La consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, destaca que “Catalunya és una destinació molt atractiva d’inversió per a les empreses asiàtiques"

El Departament d'Empresa impulsa la captació d'inversions d'Àsia
El Departament d'Empresa impulsa la captació d'inversions d'Àsia
ACN
Barcelona
23 de Juliol de 2019

La Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i el FC Barcelona han organitzat conjuntament l’acte Barcelona Catalonia Talks. Business and Barça per presentar els atractius de Barcelona i Catalunya com a destinació de les inversions japoneses. La trobada ha comptat amb la participació d’una trentena d’alts directius d’empreses japoneses de diferents sectors com el farmacèutic i les ciències de la vida, les tecnologies industrials, els videojocs, l’alimentació i begudes o la impressió, entre d’altres.

La consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha explicat que “Catalunya és una destinació molt atractiva per a la inversió de les empreses asiàtiques. De fet, el Japó és el segon inversor no europeu a Catalunya, una inversió que s’ha doblat en els darrers cinc anys fins a  arribar als 448,8 milions d’euros”. Chacón també ha destacat que “Catalunya, Barcelona, el FC Barcelona i el Japó comparteixen valors com la feina ben feta, la creativitat, la innovació i l’emprenedoria; valors comuns que ens ajuden a construir un marc de cooperació institucional i econòmic entre ambdós territoris”.

Per la seva part, el comissionat d’Empresa, Promoció Econòmica i Innovació de l’Ajuntament de Barcelona, Lluís Gómez, ha remarcat la importància d’aquesta col·laboració entre el FCB, la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona “per promocionar el nostre país i la nostra ciutat a nivell cultural, esportiu i sobretot per demostrar una faceta a vegades menys coneguda de Barcelona com és la capacitat empresarial, innovadora i de transformació tecnològica que té com a potencial la ciutat”. Per a Gómez, aquestes missions són “molt importants per potenciar la marca de ciutat a través de l’atracció que crea el Barça o l’òpera Turandot de l’OBC”, i és “una bona manera per arribar a empreses i empresaris i oferir una imatge moderna, innovadora i superpotent de Barcelona i Catalunya”.