La Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i el FC Barcelona han organitzat conjuntament l’acte Barcelona Catalonia Talks. Business and Barça per presentar els atractius de Barcelona i Catalunya com a destinació de les inversions japoneses. La trobada ha comptat amb la participació d’una trentena d’alts directius d’empreses japoneses de diferents sectors com el farmacèutic i les ciències de la vida, les tecnologies industrials, els videojocs, l’alimentació i begudes o la impressió, entre d’altres.
La consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha explicat que “Catalunya és una destinació molt atractiva per a la inversió de les empreses asiàtiques. De fet, el Japó és el segon inversor no europeu a Catalunya, una inversió que s’ha doblat en els darrers cinc anys fins a arribar als 448,8 milions d’euros”. Chacón també ha destacat que “Catalunya, Barcelona, el FC Barcelona i el Japó comparteixen valors com la feina ben feta, la creativitat, la innovació i l’emprenedoria; valors comuns que ens ajuden a construir un marc de cooperació institucional i econòmic entre ambdós territoris”.
Per la seva part, el comissionat d’Empresa, Promoció Econòmica i Innovació de l’Ajuntament de Barcelona, Lluís Gómez, ha remarcat la importància d’aquesta col·laboració entre el FCB, la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona “per promocionar el nostre país i la nostra ciutat a nivell cultural, esportiu i sobretot per demostrar una faceta a vegades menys coneguda de Barcelona com és la capacitat empresarial, innovadora i de transformació tecnològica que té com a potencial la ciutat”. Per a Gómez, aquestes missions són “molt importants per potenciar la marca de ciutat a través de l’atracció que crea el Barça o l’òpera Turandot de l’OBC”, i és “una bona manera per arribar a empreses i empresaris i oferir una imatge moderna, innovadora i superpotent de Barcelona i Catalunya”.