14
de Novembre
de
2014
Act.
26
de Desembre
de
2022
L'aeroport d'Andorra-la Seu d'Urgell ja té tots els permisos per rebre avionscomercials. El pròxim 8 de gener l'aeroport es convertirà definitivament en infraestructura d'ús públic, de manera que hi podran operar vols turístics, de passatgers, mercaderies, correus o aerotaxis. Ja ha sortit publicat a l'AIP (Publicació d'Informació Aeronàutica) tota la documentació de l'aeroport i la data definitiva d'obertura, que dóna l'Agència Estatal de Seguretat Aèria i la Direcció General d'Aviació Civil.
El Departament de Territori i Sostenibilitat, el Ministeri de Foment i el Govern d'Andorravan acordar fa poc més d'un any impulsar les actuacions necessàries per a la conversió de l'aeroport de la Seu d'Urgell, que des de la seva obertura l'any 2010 d'ús privat, a infraestructura d'ús públic, el que li permetrà rebre transport comercial.
Així, la Generalitat ha invertit un milió d'euros per tal de realitzar totes les actuacions necessàries per assolir aquest objectiu. Les actuacions han estat la dotació dels mitjans (materials i humans) necessaris per a la prestació del servei de salvament i extinció d'incendis a l'aeroport; la inversió en equips de seguretat: arcs de seguretat i escàner; la instal·lació d'una estació meteorològica aeronàutica automatitzada que faciliti informació als pilots; el procés per a la implantació d'un Servei d'Informació en Vol en Aeròdrom (AFIS), i l'estudi de seguretat associat a la disponibilitat del Servei d'Informació de Vol d'Aeròdrom (AFIS).
Anteriorment, la Generalitat ja havia dut a terme diverses actuacions d'adaptació de la instal·lació a infraestructura d'ús públic, entre elles l'adequació de diferents elements del camp de vols i d'altres espais amb un impacte directe en l'operativa. Actualment, l'aeroport d'Andorra-la Seu d'Urgell disposa d'una pista de 1.267 (pista útil) per 28 metres, una plataforma d'estacionament de 80.000 m2, un aparcament exterior per a vehicles, un edifici terminal (oficines de l'aeroport, restaurant i oficines), un edifici EPIE (equip de primera intervenció i emergències), un edifici polivalent, la central elèctrica i hangars.
Més de 9.500 vols des de la seva reobertura
El 4 de juny de 2010 va obrir l'aeroport Pirineus-La Seu d'Urgell, després de renovar les instal·lacions i la pista, que havia estat en mans privades i que va tancar les seves portes el 1984. Actualment, i amb 9.551 operacions realitzades, l'aeroport té quatre hangars construïts, disposa d'un servei de restauració i un altre de combustible per a les aeronaus.
Durant aquests quatre anys, l'aeroport ha desenvolupat les activitats pròpies de la gestió aeroportuària: activitats de manteniment, gestió mediambiental, accions comercials, etc.
El Departament de Territori i Sostenibilitat, el Ministeri de Foment i el Govern d'Andorravan acordar fa poc més d'un any impulsar les actuacions necessàries per a la conversió de l'aeroport de la Seu d'Urgell, que des de la seva obertura l'any 2010 d'ús privat, a infraestructura d'ús públic, el que li permetrà rebre transport comercial.
Així, la Generalitat ha invertit un milió d'euros per tal de realitzar totes les actuacions necessàries per assolir aquest objectiu. Les actuacions han estat la dotació dels mitjans (materials i humans) necessaris per a la prestació del servei de salvament i extinció d'incendis a l'aeroport; la inversió en equips de seguretat: arcs de seguretat i escàner; la instal·lació d'una estació meteorològica aeronàutica automatitzada que faciliti informació als pilots; el procés per a la implantació d'un Servei d'Informació en Vol en Aeròdrom (AFIS), i l'estudi de seguretat associat a la disponibilitat del Servei d'Informació de Vol d'Aeròdrom (AFIS).
Anteriorment, la Generalitat ja havia dut a terme diverses actuacions d'adaptació de la instal·lació a infraestructura d'ús públic, entre elles l'adequació de diferents elements del camp de vols i d'altres espais amb un impacte directe en l'operativa. Actualment, l'aeroport d'Andorra-la Seu d'Urgell disposa d'una pista de 1.267 (pista útil) per 28 metres, una plataforma d'estacionament de 80.000 m2, un aparcament exterior per a vehicles, un edifici terminal (oficines de l'aeroport, restaurant i oficines), un edifici EPIE (equip de primera intervenció i emergències), un edifici polivalent, la central elèctrica i hangars.
Més de 9.500 vols des de la seva reobertura
El 4 de juny de 2010 va obrir l'aeroport Pirineus-La Seu d'Urgell, després de renovar les instal·lacions i la pista, que havia estat en mans privades i que va tancar les seves portes el 1984. Actualment, i amb 9.551 operacions realitzades, l'aeroport té quatre hangars construïts, disposa d'un servei de restauració i un altre de combustible per a les aeronaus.
Durant aquests quatre anys, l'aeroport ha desenvolupat les activitats pròpies de la gestió aeroportuària: activitats de manteniment, gestió mediambiental, accions comercials, etc.