• Territori
  • L'Anoia celebra la instal·lació de fibra òptica al polígon de Les Comes

L'Anoia celebra la instal·lació de fibra òptica al polígon de Les Comes

La infraestructura, que arribarà a la tardor, ha estat una demanda constant per part de la Unió Empresarial

Imatge d'una caixetí que porta la fibra òptica a una empresa
Imatge d'una caixetí que porta la fibra òptica a una empresa
Redacció
21 de Juliol de 2015
Act. 21 de Juliol de 2015
La instal·lació de la fibra òptica al polígon industrial de Les Comes d'Igualada ja té data. Des de la Unió Empresarial de l'Anoia (UEA) asseguren que la instal·lació es produirà a la tardor, un fet que complau a l'entitat i pel que fa temps que estan lluitant, juntament amb l'Ajuntament d'Igualada. Fonts de Telefònica, empresa encarregada d'instal·lar la fibra òptica en aquesta zona industrial, han confirmat a la Unió Empresarial de l'Anoia que ja han començat els treballs i que "probablement, si no hi ha res que ho impedeixi, els finalitzarem a finals d'octubre".

En aquest sentit, a partir de la tardor, "les empreses situades en aquesta zona industrial gaudiran d'una connectivitat en telecomunicacions digna del s. XXI", assenyalen des de la UEA. Una notícia que esperen doni valor afegit al polígon industrial en general, les empreses i els seus negocis en particular.

Des de la UEA volen recordar que la millora de la xarxa de telecomunicacions a l'Anoia "és una de les mancances del territori més reclamada, ja que la tecnologia de la qual disposen els polígons industrials del territori està totalment desfasada i antiquada."

El detonant, l'avaria al mes d'abril
En els últims mesos, VIAempresa s'ha fet ressò de les seves peticions després d'episodis com el del passat mes d'abril, quan desenes d'empreses d'Igualada i d'altres zones de l'Anoia van quedar sense servei ni línia de telèfon ni Internet (ADSL) a causa d'una successió d'avaries de la principal operadora en telefonia.

Una avaria que, tal com van denunciar els empresaris, va repercutir negativament en els negocis, amb pèrdua de clients, contactes, proveïdors, comandes, opcions de venda, etc. De fet, des de la UEA s'han fet diverses accions, com la reclamació d'una indemnització per cadascuna de les empreses afectades per l'avaria.

"Des de la UEA celebrem la decisió de la principal operadora en telefonia per apostar pel nostre territori i contribuir així en la millora de les telecomunicacions i per tant, en la millora de la competitivitat del sector empresarial", conclouen.