• Territori
  • L'empresa de congelats Globalimar factura 27 MEUR

L'empresa de congelats Globalimar factura 27 MEUR

La firma eleva la xifra de negoci un 19% i assoleix la més alta des del seu naixement

El el director executiu de Globalimar, Jordi Martí
El el director executiu de Globalimar, Jordi Martí
Redacció VIA Empresa
05 d'Abril de 2017
Act. 06 d'Abril de 2017
L'empresa d'elaboració, importació i comercialització de productes del mar congelats Globalimar ha facturat el 2016 més de 27 milions d'euros, fet que suposa un increment del 19% respecte a l'any anterior, segons informa la companyia.

Les previsions de creixement de l'empresa estaven situades en 26 milions d'euros, per això amb aquests resultats les expectatives queden superades i la firma assoleix la xifra de negoci més alta des del seu naixement el 2008. 

La marca llançada l'any passat pensada exclusivament pel mercat del Magreb, Amatsu, ja representa un 4% del total de la facturació de l'empresa i esperen que d'aquí a cinc anys arribi al 15%. Globalimar ja comercialitza a costa d'Ivori i preveu expandir aquesta nova marca a Nigèria, Guanya i Togo, països que se sumarien al continent africà al Marroc, Tunísia i Algèria.

Paral·lelament, Globalimar preveu avançar en el seu projecte d'expansió a alguns països de la zona del mar Adriàtic i treballa per obrir mercat a Eslovènia, Croàcia i Montenegro.

Segons el director executiu Jordi Martí, "Àfrica Central és una zona molt atractiva, una àrea d'influència francesa i anglosaxona on aquests productes tenen bona acollida".

La companyia gironina ha distribuït el 2016 més de 6.000 tones de productes i la seva estratègia se centra a consolidar la internacionalització amb nous mercats a l'Àfrica, on va desembarcar el 2011.

Tot i l'aposta africana, el principal nucli d'acció de l'empresa, que compta amb quinze treballadors i una xarxa internacional d'agents, és el mercat espanyol, que acumula el 85% de les seves vendes. El 15% restant de la seva xifra de negoci procedeix de mercats internacionals, principalment, del mencionat nord d'Àfrica i, en menor mesura, d'altres països de la Unió Europea.

A l'Estat Espanyol, el 70% del producte de Globalimar arriba al consumidor a través del canal de distribució tradicional i el 30% restant es distribueix a cadenes d'alimentació retail.