09
de Desembre
de
2014
Act.
09
de Desembre
de
2014
L'Ajuntament de Manresa ha presentat aquest dimarts la nova marca de la ciutat Manresa, cor de Catalunya. Es tracta d'un lema històric que va registrar l'impressor manresà Manuel Cucurella l'any 1969 i que ara el consistori vol recuperar amb l'objectiu d'identificar la ciutat com a capital de la Catalunya Central.
Segons l'alcalde de Manresa, Valentí Junyent, la marca va més enllà de l'esperit geogràfic i vol potenciar "la humanitat, l'impuls, el batec i l'ànima" de la ciutat. La imatge que acompanya el lema -un cor dinàmic i que canvia de color segons l'àmbit que representa- s'ha presentat coincidint amb la celebració de La Marató de TV3, dedicada a les malalties del cor.
Publicitat amb història
El desembre de 1969 l'impressor manresà Manuel Cucurella va registrar un adhesiu amb la inscripció Manresa, cor de Catalunya, amb l'escut de la ciutat al centre, la senyera a cada punta i la Mare de Déu de Montserrat i uns sardanistes de fons. Cucurella va cedir els drets al consistori i, ara, l'Ajuntament vol recuperar aquesta marca per identificar la ciutat i projectar-la arreu. De fet, l'alcalde de Manresa ha explicat que, tot i que feia molts anys que no s'utilitzava, "és la marca que més ha perdurat al llarg del temps".
El batlle ha expressat que l'objectiu de la nova marca és "visualitzar una imatge clarament positiva de Manresa, que faci augmentar l'autoestima dels manresans per la seva ciutat i també la capacitat per potenciar el turisme i atraure noves empreses".
Junyent ha explicat que aquesta nova imatge és una evolució de la campanya impulsada fa dos anys, Manresa al centre de tot, que tenia per objectiu reforçar la centralitat geogràfica de la ciutat. "Ara, calia apostar per una imatge de ciutat que se sent viva, que ofereix qualitat de vida als seus ciutadans, que batega, es mou i té ànima", ha afegit Junyent.
Centralitat, motor i emoció: fonaments de la nova marca
Per la seva part, Dani Sala, de l'Estudi de Comunicació E2S -encarregat de desenvolupar la marca-, ha explicat que el seu objectiu era que la imatge inclogués de forma explícita els conceptes de centralitat, motor i emoció. Referent aquest últim concepte, Sala ha explicat que Manresa és una ciutat "amb caliu, alegria, passió i també il·lusió per la cultura o les arts".
A més, implícitament la marca també volia transmetre la idea de dos conceptes que la ciutat consideren fonamentals: la qualitat de vida i el dinamisme. A partir d'aquests conceptes, l'empresa ha desenvolupat una imatge "dinàmica i adaptativa", segons ha definit Núria Sala, de l'estudi de comunicació E2S.
Segons l'alcalde de Manresa, Valentí Junyent, la marca va més enllà de l'esperit geogràfic i vol potenciar "la humanitat, l'impuls, el batec i l'ànima" de la ciutat. La imatge que acompanya el lema -un cor dinàmic i que canvia de color segons l'àmbit que representa- s'ha presentat coincidint amb la celebració de La Marató de TV3, dedicada a les malalties del cor.
Publicitat amb història
El desembre de 1969 l'impressor manresà Manuel Cucurella va registrar un adhesiu amb la inscripció Manresa, cor de Catalunya, amb l'escut de la ciutat al centre, la senyera a cada punta i la Mare de Déu de Montserrat i uns sardanistes de fons. Cucurella va cedir els drets al consistori i, ara, l'Ajuntament vol recuperar aquesta marca per identificar la ciutat i projectar-la arreu. De fet, l'alcalde de Manresa ha explicat que, tot i que feia molts anys que no s'utilitzava, "és la marca que més ha perdurat al llarg del temps".
El batlle ha expressat que l'objectiu de la nova marca és "visualitzar una imatge clarament positiva de Manresa, que faci augmentar l'autoestima dels manresans per la seva ciutat i també la capacitat per potenciar el turisme i atraure noves empreses".
Junyent ha explicat que aquesta nova imatge és una evolució de la campanya impulsada fa dos anys, Manresa al centre de tot, que tenia per objectiu reforçar la centralitat geogràfica de la ciutat. "Ara, calia apostar per una imatge de ciutat que se sent viva, que ofereix qualitat de vida als seus ciutadans, que batega, es mou i té ànima", ha afegit Junyent.
Centralitat, motor i emoció: fonaments de la nova marca
Per la seva part, Dani Sala, de l'Estudi de Comunicació E2S -encarregat de desenvolupar la marca-, ha explicat que el seu objectiu era que la imatge inclogués de forma explícita els conceptes de centralitat, motor i emoció. Referent aquest últim concepte, Sala ha explicat que Manresa és una ciutat "amb caliu, alegria, passió i també il·lusió per la cultura o les arts".
A més, implícitament la marca també volia transmetre la idea de dos conceptes que la ciutat consideren fonamentals: la qualitat de vida i el dinamisme. A partir d'aquests conceptes, l'empresa ha desenvolupat una imatge "dinàmica i adaptativa", segons ha definit Núria Sala, de l'estudi de comunicació E2S.