03
de Desembre
de
2015
Act.
03
de Desembre
de
2015
El 52% de les botigues d'alimentació i un 40% de les fruiteries situades fora dels mercats municipals de l'Àrea Metropolitana de Barcelona estan regentats per estrangers, segons un estudi de Mercabarna per conèixer les necessitats de compra i tendències davant de l'augment progressiu d'aquest col·lectiu des de fa més de deu anys.
El percentatge és del 18,5% en el conjunt de comerç d'alimentació, ha informat Mercabarna aquest dimecres en un comunicat.
En total hi ha uns 2.600 establiments d'alimentació minorista en mans d'estrangers, i el 16% d'aquests comerços pertanyen a empreses més grans amb més d'un establiment.
El 61% dels establiments regentats per ciutadans d'origen estranger són petits autoserveis i botigues d'alimentació; el 24% fruiteries i el 10% carnisseries, la majoria Halal.
La nacionalitat predominant és la pakistanesa, juntament amb les d'origen asiàtic i llatinoamericà, i pel que fa a edats, un 42% tenen entre 40 i 50 anys, i un 37% entre 30 i 40.
Hàbits de compra
El 19% de les fruiteries i l'11% de les carnisseries fa la compra conjunta amb altres establiments, i la meitat d'aquests comerciants compra producte fresc dues o tres vegades a la setmana.
Mercabarna és conegut per la majoria d'aquests comerciants, i se'n proveeixen el 89% de les fruiteries, el 30% de les carnisseries i el 34% dels que venen productes frescos.
El percentatge és del 18,5% en el conjunt de comerç d'alimentació, ha informat Mercabarna aquest dimecres en un comunicat.
En total hi ha uns 2.600 establiments d'alimentació minorista en mans d'estrangers, i el 16% d'aquests comerços pertanyen a empreses més grans amb més d'un establiment.
El 61% dels establiments regentats per ciutadans d'origen estranger són petits autoserveis i botigues d'alimentació; el 24% fruiteries i el 10% carnisseries, la majoria Halal.
La nacionalitat predominant és la pakistanesa, juntament amb les d'origen asiàtic i llatinoamericà, i pel que fa a edats, un 42% tenen entre 40 i 50 anys, i un 37% entre 30 i 40.
Hàbits de compra
El 19% de les fruiteries i l'11% de les carnisseries fa la compra conjunta amb altres establiments, i la meitat d'aquests comerciants compra producte fresc dues o tres vegades a la setmana.
Mercabarna és conegut per la majoria d'aquests comerciants, i se'n proveeixen el 89% de les fruiteries, el 30% de les carnisseries i el 34% dels que venen productes frescos.