Les estacions gironines lideren la facturació del sector nàutic

Les set estacions nàutiques de Catalunya ofereixen més de 750 productes relacionats amb el turisme nàutic i el territori

Les tres estacions nàutiques de Girona, que agrupen un total de 359 empreses, facturen un total de 194 milions d'euros. És la principal demarcació en aquest tipus de turisme, per darrere de Tarragona, amb 88 milions d'euros de facturació a les dues estacions nàutiques que apleguen 148 empreses; i de Barcelona, on les 63 empreses associades a les dues estacions nàutiques facturen un total de 38 milions d'euros. Segons aquestes xifres, facilitades per Catalunya Estacions Nàutiques, el turisme nàutic va a l'alça: les 570 empreses que estan associades a les set estacions nàutiques que hi ha a Catalunya xifren la seva facturació en els 320 milions d'euros.

La majoria de les empreses que duen a terme aquest tipus d'activitats del sector de la restauració, hoteler i dels serveis són petites (ocupen entre 4 i 6 treballadors) i tenen una facturació d'uns 600.000 euros de mitjana anuals. El model de gestió de les estacions nàutiques inclou una col·laboració públic-privada en la que hi participen empreses locals i ajuntaments dels set destins especialitzats a Catalunya en aquest segment.

Les estacions nàutiques de Roses, l'Estartit, Sant Feliu de Guíxols, Sant Carles de la Ràpita, Costa Daurada, Santa Susanna i Vilanova i la Geltrú encaren la temporada d'estiu amb dos grans objectius: posicionar Catalunya com la destinació de turisme nàutic per excel·lència, no només de juny a setembre, també durant els mesos de març, abril, maig, octubre i novembre; i situar la nàutica a l'abast de tothom. La idea és aprofitar al màxim el gran potencial que tenen les platges catalanes i els recursos naturals marítims per practicar activitats nàutiques i activitats vinculades al territori com el cicloturisme, el senderisme o l'observació d'aus.

Més de 750 productes
Les estacions nàutiques catalanes ofereixen en conjunt més de 750 productes relacionats amb el turisme nàutic i amb el territori, que es comercialitzen a través de les oficines de les estacions, en els punts que tenen distribuides les estacions pel territori, a través dels portals webs o directament des de les empreses que els ofereixen.

La seva idea és continuar posant en valor tot l'actiu que hi ha al voltant del mar i del territori i la seva aposta implica oferir productes singulars, sorprendre amb noves propostes cada temporada i dur a terme campanyes promocionals potents i creació de packs de producte per tal de captar els milions de turistes nàutics que hi ha a Europa.

Les activitats més demandades són el pàdel surf, el kitesurf i el flybaord i el perfil del turista nàutic és el client europeu, majoritàriament francès, belga, holandès i també l'espanyol tot i darrerament s'ha detectat un augment del britànic.

 

Avui et destaquem
El més llegit