L’empresa italiana Maschiopack ha anunciat una inversió de sis milions d’euros per ampliar la seva activitat a la planta de fabricació de contenidors industrials de Constantí (Tarragonès). En aquest espai, la firma vol duplicar la capacitat productiva amb millores de disseny i, a la vegada, crear 30 nous llocs de treball. Maschiopack també ha destinat aquesta inversió per adequar les seves instal·lacions i acollir la nova línia productiva, amb més espais d’emmagatzematge i serveis auxiliars. Itàlia és el cinquè país amb més empreses estrangeres ubicades a Catalunya i un dels principals socis comercials de les empreses catalanes. Maschiopack produeix diverses tipologies de contenidors d’un metre cúbic de capacitat, per a l’emmagatzemat i transport de líquids de sectors industrials: des d’oli d’oliva a pastes alimentàries, fitosanitaris o productes químics.
Per a la fabricació d’aquests contenidors l’empresa utilitza acer i diferents tipologies de plàstic 100% reutilitzable i un 25% del qual també prové d’origen reciclat. En alguns dels models també es fa servir la fusta. D’origen italià i familiar, Maschiopack es va establir a Constantí l’any 2012. A Catalunya, la filial opera sota el nom Maschiopack Ibérica i és l’encarregada d’abastir els mercats espanyol, portuguès i del sud de França. En paral·lel, recentment, al Camp de Tarragona s’ha donat a conèixer un altre fet destacat, des de la perspectiva empresarial. El Port de Tarragona va tancar l’any 2023 amb un augment del 10% del moviment de trens, concretament s’ha assolit la xifra de 1.955 combois. Segons els responsables de l’equipament es tracta de la segona millor xifra de la sèrie històrica. D'aquesta xifra total, els cereals han estat la mercaderia amb major activitat, amb 652 trens, representant el 33% del moviment global.
En segon lloc, es troben els automòbils, amb 505 trens i una quota del 26%, seguits pels productes siderúrgics amb 466 moviments, que representen el 24% del total. Així mateix, el creixement del nombre de trens mostra xifres notables, especialment en els casos dels automòbils, amb un increment del 31,2%, i els cereals, amb un augment del 52%. En contrast, els productes siderúrgics han experimentat una lleu disminució de l’1,3%. Pel que fa als operadors de trens de mercaderia, Renfe Mercancías es consolida com el principal, amb el 72% dels trens (1.407 moviments) i un creixement del 8,7%. Captrain ocupa la segona posició amb 234 moviments, un creixement del 18,8% i una quota del 12%, seguit per Go Transport amb 187 moviments, un increment del 31,7% i una quota del 10%. Tanca aquest rànquing Transfesa Rail amb 127 trens i una quota del 6%.