Seguint l'expansió que va començar a València l'any passat, Mercadona llança el nou servei de compra online després de posar en marxa un magatzem exclusiu per a online a Barcelona, al polígon de la Zona Franca, segons ha informat la companyia en un comunicat. Des d'aquest centre logístic, que s’anomena Rusc, la companyia inicia el servei als districtes de Sarrià-Sant Gervasi i de Les Corts. En les properes setmanes i mesos, incrementarà el servei a la resta de barris de Barcelona ciutat, de manera progressiva.
Els clients que resideixin en codis postals que no estiguin coberts pel Rusc podran seguir comprant com fins ara a la web clàssica. En funció de l'evolució del projecte, l'empresa anirà expandint el servei a altres codis postals de Barcelona i possiblement a nous municipis en els propers anys. Actualment el projecte online està centrat a donar servei a la ciutat de Barcelona amb el desenvolupament del nou magatzem ubicat al polígon de la Zona Franca.
L'objectiu de la nova compra online no es basa únicament en la millora de la web i l’app, sinó que té associats canvis estructurals importants que permeten optimitzar els processos. Segons informen, traslladant la preparació i l’enviament de les comandes, en lloc de gestionar les compres una a una des de les botigues, s'incrementa la productivitat i l’eficiència, que es multipliquen fins a vuit vegades. Aquest nou model manté la mateixa tarifa (7,21 euros per comanda) i amplia l'horari de lliurament de 7:00 a 22:00 hores, de dilluns a dissabte, en franges d'una hora a partir del dia següent d'haver fet la comanda.
Nous llocs de feina
La compra es pot fer en català i en castellà, i l'assortiment és molt semblant al de les botigues. Els productes es poden localitzar a través de les categories o del cercador de la nova plataforma, que disposa de fotografies de cada producte i de tota la informació rellevant. L'equip que establirà les bases de la nova compra online al Rusc de Barcelona consta inicialment de 92 treballadors que provenen majoritàriament de botigues físiques de la ciutat comtal.
S'estima que aquest nombre s'incrementi amb noves contractacions fins a arribar als 350 treballadors en els mesos vinents, segons avanci el procés d'expansió. Els equips dedicats al desenvolupament informàtic, el disseny, el producte, la logística i l’atenció al client romandran a la seu a València, des d'on donaran servei també al projecte online de Barcelona.
La directora general del projecte de compra online de Mercadona, Juana Roig, ha destacat que "després de l’èxit a València de la compra online de Mercadona durant el seu primer any de vida, avui arribem a Barcelona amb la seguretat que aquest servei disposa d'un potencial enorme. Preveiem que el llançament en aquesta gran ciutat serà una fita significativa en l’aposta ferma de la companyia per abordar el repte de la venda online en alimentació".