• Territori
  • Mercadona estrena a Vilafranca el seu nou model de botiga eficient

Mercadona estrena a Vilafranca el seu nou model de botiga eficient

La reforma de l'establiment de la cadena al mercat de Sant Salvador de la capital de l'Alt Penedès permetrà estalviar fins a un 40% del consum energètic

Imatge de l'interior de la nova botiga eficient de Mercadona a Vilafranca del Penedès | Cedida
Imatge de l'interior de la nova botiga eficient de Mercadona a Vilafranca del Penedès | Cedida
Redacción VÍA Emprendida
Barcelona
31 de Maig de 2021
Act. 31 de Maig de 2021

Mercadona obre un nou model de botiga eficient a Vilafranca del Penedès. Amb la reforma del local del Mercat de Sant Salvador, la cadena valenciana renova el seu model comercial i planteja un estalvi energètic de fins al 40%. Amb aquesta actuació, que ha suposat una inversió de tres milions d'euros i ha donat feina – directament i indirecta – a unes 120 persones durant els quatre mesos que han durat les obres, tots els supermercats de la cadena a la comarca de l'Alt Penedès s'integren ja en el model de botiga eficient que l'empresa vol aplicar a tota la seva xarxa.

 

Aquest nou model compta amb millores de l'aïllament elèctric i acústic, a més de congeladors més eficients energèticament i un sistema d'il·luminació LED automatitzat que es regula segons les necessitats de cada àrea de la botiga. Amb aquestes noves mesures, Mercadona pretén reduir el consum energètic de les seves botigues a prop de la meitat.

Segons la companyia, a més, el nou model de supermercat inclou "múltiples mesures per millorar l'ergonomia i eliminar sobreesforços" per part dels treballadors. Els mobles de caixa, destaquen, s'han desenvolupat en col·laboració amb l'Institut de Biomecànica de València. S'han instal·lat, a més, noves zones comunes més "còmodes" per als empleats i un nou menjador.

 

El model de botiga eficient està, també, connectat. Mercadona ha instal·lat una sèrie de dispositius electrònics i noves eines per als treballadors amb què "es podrà compartir informació des de qualsevol secció de la botiga". Aquest plantejament hauria de facilitar, segons la cadena, l'autogestió de cada botiga, amb l'objectiu d'optimitzar els processos i la gestió de tots els supermercats a què s'apliqui aquesta iniciativa.