Les cinc missions comercials organitzades per la Cambra de Terrassa han generat un total de 500 oportunitats de negoci, segons explica la patronal en un comunicat. Un total de 32 empreses han participat en aquestes accions de prospectiva comercial internacional a Hongria i República Txeca (11-16 de juny), Moscou i Sant Petersburg (14-19 maig), Panamà, Costa Rica i Guatemala (19–28 abril), Azerbaidjan, Kazakhstan i Kirguizistan (26 febrer–3 maig) i Marroc i Algèria (24–31 gener).
Destaca especialment els resultats obtinguts de les missions desenvolupades en mercats d’especial complexitat, com és el cas de Rússia i Sant Petersburg, en el que les empreses han tancat acords en ferm després dels contactes desenvolupats en el marc de la missió comercial.
Per la seva part, les empreses dels sectors de maquinària tèxtil, cosmètica, sanitari, construcció, plàstic i alimentació van desenvolupar una intensa agenda de contactes en el marc de la missió de prospecció als mercats d’Hongria i la República Txeca.
Els mercats de l’Amèrica Central han estat objectiu de la missió comercial que va visitar Panamà, Costa Rica i Guatemala durant el mes d’abril i les empreses participants en la missió comercial a les repúbliques exsoviètiques transcaucàsiques d’Azerbaidjan, Kazakhstan i Kirguizistan a finals de febrer i primers de març van constatar el seu potencial comercial per a sectors vinculats amb la industria extractiva, les telecomunicacions, l’agroindústria, els béns de consum, les infraestructures i el transport.
Finalment, la missió que va visitar Marroc i Algèria el mes de gener va tornar amb altes expectatives de negoci en uns mercats que demanden cada vegada més productes europeus. Es tracta de mercats que manifesten encara una alta dependència dels mercats exteriors per a l’abastiment de béns d’equipament i de consum. La Unió Europea és el seu soci econòmic principal.
Set missions comercials al segon semestre
Pel que fa a les missions comercials directes programades per al segon semestre de 2017, la Cambra de Terrassa desenvoluparà un pla d’acció format per un total de set missions de prospecció a quinze països, la primera de les quals tindrà com a destí els Emirats Àrabs i Kuwait (del 23 al 29 de setembre). Si bé la Cambra havia programat una visita al mercat de Qatar en el marc d’aquesta missió, la crisi política que ha esclatat recentment a la regió amb els seus països veïns han obligat a la Cambra a posposar-ho i incorporar Kuwait com a mercat de destí. El programa per al segon semestre es completa amb missions a Sèrbia i Montenegro (del 25 al 29 de setembre), Grècia i Xipre (del 2 al 6 d’octubre), Geòrgia i Armènia (del 15 al 21 d’octubre), Singapur i Indonèsia (del 22 al 28 d’octubre), Romania i Bulgària (del 12 al 18 de novembre), i Croàcia, Bòsnia i Albània (del 19 al 25 de novembre).