• Territori
  • Mollet del Vallès destinarà 3 milions d'euros a millorar els polígons industrials de la ciutat

Mollet del Vallès destinarà 3 milions d'euros a millorar els polígons industrials de la ciutat

És previst una remodelació de clavegueram i voreres i la instal·lació de nou enllumenat i càmeres de seguretat

 Polígons industrials de Mollet del Vallès | ACN
 Polígons industrials de Mollet del Vallès | ACN
Redacció VIA Empresa | ACN
08 d'Abril de 2025

L'Ajuntament de Mollet del Vallès destinarà 3.124.722,08 euros al desenvolupament del Pla d'Intervenció en els Polígons de la ciutat. Es tracta d'un projecte ambiciós que es desplegarà durant els anys 2025 i 2026, i que preveu dur a terme accions concretes en diversos àmbits dels espais d'empreses per a millorar la mobilitat o l'estacionament, però també incrementar la seguretat. El pla es desenvoluparà en tres eixos per corregir les mancances i mantenir una bona imatge dels polígons, però també enfortir els serveis municipals adreçats a les empreses de la ciutat. Entre les actuacions hi ha la millora del clavegueram a Can Prat, la reurbanització del passatge de l'autopista, l'arranjament de les voreres o la instal·lació de càmeres.

 

Entre les actuacions hi ha la millora del clavegueram a Can Prat, la reurbanització del passatge de l'autopista, l'arranjament de les voreres o la instal·lació de càmeres

El pla neix amb la voluntat de donar suport als polígons de la ciutat, un gran actiu i on es desenvolupa bona part de l’activitat econòmica local. Les mesures desenvolupades han de suposar una millora integral tant per a les empreses i els seus treballadors com per a la gent que hi passa, i oferir-los eines que permetin incrementar el seu grau d’informació i satisfacció pels serveis municipals rebuts.

El pla es desenvolupa en tres eixos. El primer busca una millora la via pública, fet que inclou obres, neteja i manteniment de la via pública, reasfaltatge, millora de l’enllumenat i millora de la senyalització horitzontal, i se suma a l’acció concreta en el clavegueram al polígon de Can Prat: “Millorarem el sistema de drenatge, de sanejament, ja està tot el projecte redactat, i qüestió de pocs dies començarà l’actuació”, ha detallat la quarta tinenta d’alcaldessa, Encarna Ortiz.

 

El pla neix amb la voluntat de donar suport als polígons de la ciutat, un gran actiu i on es desenvolupa bona part de l’activitat econòmica local

En un segon eix es treballarà en la millora de l’aparcament, condicionant espais per a fer-ho de manera correcta, i la seguretat: “L'enllumenat farà que tinguem un altre nivell de sensació de seguretat, però no només ho treballem amb l'enllumenat, sinó també amb un sistema de càmeres”, ha destacat Ortiz.

El tercer eix se centra en la relació directa amb les empreses, concretament en enfortir algun dels serveis municipals. “Portem temps ja dissenyant un pla d'acció funcional d'una futura oficina d'empreses a la nostra ciutat per veure com podem donar els màxims serveis de la forma més eficaç, àgil i ràpida”, ha apuntat. Es tracta de dades relatives a subvencions o canvis de normativa, per exemple.

La previsió és que aquest any 2025 s’hi destinin 1.415.297,12 euros, i que el 2026 aquesta xifra sigui d'1.109.424,95, que se sumen a mig milió d’euros més corresponent a actuacions que ja estan en marxa.