• Territori
  • La moneda ciutadana per animar el comerç de proximitat

La moneda ciutadana per animar el comerç de proximitat

L'Ajuntament preveu un impacte de 770.000 euros de facturació amb la promoció de la moneda REC

Un comerciant del Mercat del Besòs mostra l'aplicació per pagar amb la nova moneda | ACN
Un comerciant del Mercat del Besòs mostra l'aplicació per pagar amb la nova moneda | ACN
ACN
Barcelona
07 de Desembre de 2020

L'Ajuntament de Barcelona ha iniciat una campanya per promoure l'ús de la moneda ciutadana REC als 10 barris de l'Eix Besòs amb l'objectiu de fomentar les compres de proximitat. Durant la campanya Li toca al barri, els ciutadans que descarreguin l’aplicació mòbil del REC i facin un canvi d’euros a RECS rebran un 15% addicional de les compres que facin amb els RECS canviats.

 

El consistori inverteix 100.000 euros en bonificacions, que s'espera que tinguin un impacte mínim de facturació total de 770.000 euros, el que suposaran entre 4.000 i 6.600 euros de mitjana per a cada un dels entre 150 i 200 comerços que es preveu que hi participin. La campanya durarà fins al 31 de juliol del 2021 o fins a l'esgotament de les bonificacions. Els 10 barris són Ciutat Meridiana, Vallbona, Roquetes, Torre Baró, Trinitat Nova, Trinitat Vella, Baró de Viver, Bon Pastor, La Verneda i la Pau, i el Besòs i el Maresme.

 

El REC és una moneda exclusivament digital, complementària i paritària a l’euro, que es pot fer servir amb l’aplicació mòbil disponible a Apple Store i Google Play. El nom del Recurs Econòmic Ciutadà (REC) s’inspira en el Rec Comtal, un canal que neix de l’aqüífer del Besòs, i que uneix els barris del Besòs, la plana i la ciutat de Barcelona. En la primera fase d’implementació del REC hi van participar uns 160 comerços i serveis de proximitat i parades de mercats municipals, que aquell període van rebre de mitjana uns 5.600 RECS cada un. En aquesta fase es va aconseguir una taxa de recirculació del REC del 33%.