• Territori
  • MyHoteling, el conserge virtual del turisme

MyHoteling, el conserge virtual del turisme

La start-up catalana, fundada per Andrés Navarra, entra al mercat turístic revolucionant la relació entre l'hotel i el client a través d'un model completament digital

MyRoom, la digitalització del sector hoteler
MyRoom, la digitalització del sector hoteler
Carles Planas Bou
06 de Juny de 2014
Act. 30 de Juny de 2014
Barcelona és una de les ciutats més atractives del món pel turisme, però gestionar-ho pot ser molt car pel sector hoteler. Aquest és el punt de partida de 'MyHoteling', una start-up que modernitza i agilitza la relació entre l'hotel i el client a través d'una tablet que actua com a conserge virtual. "No només hem de ser líders en rebre a més gent, sinó també en oferir un servei més innovador i atractiu", resumeix Andrés Navarra (@andresnavarra), fundador i CEO de la jove empresa catalana.

Digitalització del sector hoteler
MyHoteling és una start-up nascuda a principis del 2014 amb la idea de fer d'intermediari entre l'hotel i el turista i revolucionar el seu model de relació. "Volíem fer un pas més enllà i cobrir el buit tecnològic per millorar l'experiència de l'hoste", explica Navarra a VIAempresa.

Per això han llençat al mercat My Room, una tablet multi-idiomes que es troba a les habitacions dels hotels i que actua com a un conserge virtual. "Hem digitalitzat tot el catàleg de productes i serveis que ofereix l'hotel perquè el client ho pugui gestionar tranquil·lament des del llit", detalla.

Una aposta win-win
La idea de MyHoteling és win-win, és a dir, que tant l'hotel com el turista hi surten guanyant. "El nostre objectiu és fer que l'hotel incrementi les vendes i estalviï en costos de gestió mentre que el client té una experiència molt més còmoda", explica el fundador de la start-up.

Per aconseguir-ho, MyHoteling s'ha emmirallat en l'excel·lent funcionament del mercat de la companyia nord-americà Intelity, que ha assolit un increment de vendes en els hotels on opera i un estalvi de 500.000 dòlars a l'any en costos d'impressió i gestió. "No volem canviar els esquemes dels hotels, sinó aportar un valor afegit que potenciï les seves vendes", detalla Navarra.

Amb 'My Room' el client no només pot gaudir d'un servei pròxim, digitalitzat i còmode, sinó que també pot adquirir tots aquells productes de l'hotel que li agradin. D'aquesta manera, la tablet actua com a intermediari i alhora com a catàleg de vendes. "Ens hem trobat casos on el turista vol comprar els coixins de l'habitació o les cremes especials de l'spa i hem intentat solucionar aquesta demanda", resumeix.

Inversió i creixement del mercat
Actualment, la start-up catalana fundada per Andrés Navarra està desenvolupant la versió millorada de My Room i fent la ronda d'inversió i comercialització. De moment, han aconseguit uns 55.000 euros d'inversors dels 150.000 necessaris per tirar endavant el projecte. A aquesta xifra se li ha de sumar l'aportació personal dels socis.

Amb Catalunya com a centre logístic i Barcelona com a capital turística, MyHoteling es centra en hotels urbans i de vacances a la platja. Per això ja han tancat dos acords amb hotels de la ciutat comtal i de Menorca i estan negociant amb cinc clients més.

MyHoteling és una empresa molt jove, nascuda el 15 de gener d'enguany, però formada per cinc socis amb molta experiència en el sector. Des de l'empresa reconeixen el saber fer de Barcelona Activa, que ofereix suport a projectes emprenedors amb la innovació com a bandera. Navarra assegura que formaran part d'aquesta incubadora d'empreses fins que s'acabi el seu termini i lloa la plataforma.

"Obrir-se pas en el mercat espanyol és més complicat que fer-ho als Estats Units", detalla. "Gràcies a Barcelona Activa el nostre projecte ha crescut, ens hem posat en contacte amb diferents inversors i hem tingut l'oportunitat de fer-nos un lloc en aquest sector tan competitiu", conclou.