03
de Maig
de
2016
Act.
05
de Maig
de
2016
Fa sis anys, Ivan Ramírez i Salvador Fàbregas van crear Bueni, una plataforma online que concentra en un lloc i facilita la tasca que fem la majoria de consumidors abans de comprar un article: comparar diverses opcions i preus. Aviat, però, aquests joves emprenedors van comprovar que no només els compradors feien servir Bueni per comparar articles. Els mateixos comerciants feien servir la plataforma per comparar els preus dels seus productes amb els de la competència. Observant aquesta necessitat va ser com Ramírez i Fàbregas van decidir crear NetRivals.
"Els botiguers ja feien servir Bueni per mirar la competència. A partir d'aquí vam evolucionar l'eina per resoldre un problema: saber com està la teva competència", explica Ramírez. NetRivals és una plataforma online que permet analitzar els canvis de preus i estocs de la competència i monitorar els preus en temps real. Els seus impulsors han creat una tecnologia que permet "recollir continguts de planes web per interpretar les dades i oferir informació al mercat de l'e-commerce. Monitorem en temps real el preu dels productes a internet", resumeix Ramírez.
La gestió del Big Data
El sistema de NetRivals es basa en la gestió del Big Data: "Tenim un sistema de robots que recorre diferents webs, descarreguen les dades i després les interpretem", diu Ramírez. Actualment, gestionen la informació de 80 milions de productes online. "No pirategem res, es tracta d'informació pública", detalla el CEO de NetRivals, que explica que de la mateixa manera que un empresari pot fer una recerca de mercat i copiar la informació en un Excel, "a NetRivals ho fem amb un sistema molt més avançat".
Els clients de NetRivals responen a dos perfils diferents. Per una banda els comerciants, tant els que tenen e-commerce i venen online com els que tenen un comerç convencional, però que saben que la seva clientela sondeja per Internet opcions i preus dels productes. Per altra banda, els mateixos fabricants, que volen saber com estan situats els seus productes al mercat i com evolucionen els seus preus i els de la competència. Entre els clients d'aquesta empresa ubicada al TecnoCampus de Mataró s'hi poden trobar tant multinacionals com comerços on i offline de certa antiguitat i amb cinc o més treballadors. "El cost de l'eina va des de 199 a 899 euros, i això ho pot pagar qualsevol e-commerce rendible", explica Ramírez.
El gran avantatge d'una eina com NetRivals és que ofereix una informació en temps real que permet a les empreses renegociar amb els seus proveïdors i també ajustar la despesa de màrqueting per fer-la molt més efectiva. "Imagina que tens 10.000 articles a Google Shopping i per cada clic a un article, pagues 15 cèntims. Amb NetRivals pots saber quins d'aquests 10.000 articles estan més ben situats i val la pena posicionar, així que la inversió en publicitat no serà tan alta però sí més efectiva", explica Ramírez.
Els fundadors de NetRivals han dedicat l'any 2015 a desenvolupar la tecnologia i han fet un viatge a San Francisco per conèixer de primera mà models similars de negoci. Al mercat existeixen eines similars de comparació de preus del mercat, com ara UpStream Commerce, Wiser, que es dirigeixen a les grans empreses, o Price2Spy, que es basa en una tecnologia molt més senzilla. NetRivals busca posicionar-se en un sector entremig que pugui respondre a les necessitats d'empreses mitjanes.
Després d'uns mesos treballant en la plataforma, Ramírez i Fàbregas han començat el 2016 comercialitzant l'eina i analitzant els sectors on pot tenir més sortida. De moment, ja compten amb una vintena de clients de l'Estat espanyol: "Ara tenim un volum de negoci petit però el potencial és molt gran". Per això, ja pensen a fer el salt internacional, portant NetRivals a altres països europeus com França o el Regne Unit. Per poder fer aquest salt, explica Ramírez, no descarten fer una ronda d'inversió per finançar el projecte.
"Els botiguers ja feien servir Bueni per mirar la competència. A partir d'aquí vam evolucionar l'eina per resoldre un problema: saber com està la teva competència", explica Ramírez. NetRivals és una plataforma online que permet analitzar els canvis de preus i estocs de la competència i monitorar els preus en temps real. Els seus impulsors han creat una tecnologia que permet "recollir continguts de planes web per interpretar les dades i oferir informació al mercat de l'e-commerce. Monitorem en temps real el preu dels productes a internet", resumeix Ramírez.
La gestió del Big Data
El sistema de NetRivals es basa en la gestió del Big Data: "Tenim un sistema de robots que recorre diferents webs, descarreguen les dades i després les interpretem", diu Ramírez. Actualment, gestionen la informació de 80 milions de productes online. "No pirategem res, es tracta d'informació pública", detalla el CEO de NetRivals, que explica que de la mateixa manera que un empresari pot fer una recerca de mercat i copiar la informació en un Excel, "a NetRivals ho fem amb un sistema molt més avançat".
Els clients de NetRivals responen a dos perfils diferents. Per una banda els comerciants, tant els que tenen e-commerce i venen online com els que tenen un comerç convencional, però que saben que la seva clientela sondeja per Internet opcions i preus dels productes. Per altra banda, els mateixos fabricants, que volen saber com estan situats els seus productes al mercat i com evolucionen els seus preus i els de la competència. Entre els clients d'aquesta empresa ubicada al TecnoCampus de Mataró s'hi poden trobar tant multinacionals com comerços on i offline de certa antiguitat i amb cinc o més treballadors. "El cost de l'eina va des de 199 a 899 euros, i això ho pot pagar qualsevol e-commerce rendible", explica Ramírez.
El gran avantatge d'una eina com NetRivals és que ofereix una informació en temps real que permet a les empreses renegociar amb els seus proveïdors i també ajustar la despesa de màrqueting per fer-la molt més efectiva. "Imagina que tens 10.000 articles a Google Shopping i per cada clic a un article, pagues 15 cèntims. Amb NetRivals pots saber quins d'aquests 10.000 articles estan més ben situats i val la pena posicionar, així que la inversió en publicitat no serà tan alta però sí més efectiva", explica Ramírez.
Els fundadors de NetRivals han dedicat l'any 2015 a desenvolupar la tecnologia i han fet un viatge a San Francisco per conèixer de primera mà models similars de negoci. Al mercat existeixen eines similars de comparació de preus del mercat, com ara UpStream Commerce, Wiser, que es dirigeixen a les grans empreses, o Price2Spy, que es basa en una tecnologia molt més senzilla. NetRivals busca posicionar-se en un sector entremig que pugui respondre a les necessitats d'empreses mitjanes.
Després d'uns mesos treballant en la plataforma, Ramírez i Fàbregas han començat el 2016 comercialitzant l'eina i analitzant els sectors on pot tenir més sortida. De moment, ja compten amb una vintena de clients de l'Estat espanyol: "Ara tenim un volum de negoci petit però el potencial és molt gran". Per això, ja pensen a fer el salt internacional, portant NetRivals a altres països europeus com França o el Regne Unit. Per poder fer aquest salt, explica Ramírez, no descarten fer una ronda d'inversió per finançar el projecte.