La producció de vehicles de Nissan a Barcelona ha caigut un 10,9% l'any 2018. En total, s’han fabricat 82.700 unitats dels diversos models que es fan a la planta de la Zona Franca, una xifra menor als 92.800 cotxes de l'any 2017.
Nissan, que exporta el 87% de la producció feta a Barcelona, ja va deixar de produir algun dels seus models l’any passat. És el cas de Pulsar, cosa que impulsa a la baixa les xifres, però també la furgoneta NV200, que es deixarà de fer a partir d’aquest estiu.
La producció de Barcelona el 2018 ha inclòs 52.000 unitats de la pick up, que ha pujat respecte a les 48.400 unitats del 2017. A més, s’han fabricat un total de 14.500 furgonetes NV200, 3.000 menys que l'any anterior. Pel que fa a la versió elèctrica, l'e-NV200, ha passat de 4.000 unitats el 2017 a 6.000 l'any passat. Finalment del model Pulsar, que es va deixar de produir a l'estiu de l'any passat, s’han fet un total de 10.200 unitats durant el 2018, respecte a les 22.900 de l’any anterior.
Al conjunt d'Espanya, la producció de Nissan ha caigut un 8,4%, amb prop d'uns 11.800 camions NT400 fets a Àvila. La caiguda de la producció a les plantes a l'Estat espanyol ha estat especialment forta al desembre, quan ha baixat un 24%, i només s’han fabricat 4.647 vehicles.
En tot cas, Nissan a Espanya segueix la tendència global de la companyia japonesa, que veu com baixa la producció a tots els seus centres el 2018, excepte a la Xina, on creix un 3,4%.
Nissan ha tancat el 2018 amb la venda de més de 5,6 milions de vehicles arreu del món, una xifra que suposa una baixada del 2,8% respecte a l'any anterior, quan les vendes van ser de 5,8 milions. Al continent europeu, les vendes han caigut un 12%, fins a situar-se en les 684.769 unitats.
Els sindicats de treballadors de Nissan a Barcelona alerten des de fa setmanes de la baixada de producció als seus centres, que indiquen que treballen al 38% de la seva capacitat.