L'Eix Comercial de Lleida és l'escenari d'una prova pilot pionera a Catalunya per dinamitzar el comerç local amb tecnologia 5G. Diversos establiments ja disposen a la seva entrada d'un codi que un cop escanejat permet conèixer els serveis i productes que ofereixen mitjançant una representació hologràfica dels seus propietaris. Aquest sistema es pot trobar també en punts de referència històrics com l'estàtua d'Indíbil i Mandoni, amb l'objectiu de donar a conèixer la història de la ciutat. El projecte s'emmarca en l'Àrea 5G de Ponent de la Cambra de Comerç, la Diputació i la Paeria de Lleida i la iniciativa Àrees 5G, que impulsen la Generalitat de Catalunya, Mobile World Capital Barcelona i la Fundació i2CAT.
La prova pilot, que es desenvoluparà entre el 22 de desembre i el 30 de gener, té l'objectiu de comprovar com la realitat augmentada pot impulsar i dinamitzar l'experiència comercial. Alhora vol servir per validar la infraestructura de tecnologia 5G a l'Eix Comercial de Lleida, ja que tot el contingut es descarrega de manera immediata des del núvol. A través d'una aplicació, els usuaris poden gaudir d'animacions, que s'han fet amb tecnologia de seguiment facial i corporal, a l'emblemàtica estàtua d'Indíbil i Mandoni. De fet, el mateix Indíbil és qui convida els visitants a explorar diverses botigues de l'Eix i els facilita informació sobre la història de la capital del Segrià.
A més, la proposta permet conèixer com era l'antiga botiga 'Lo Baratillo' i rememorar totes les joguines que penjaven dels balcons. La ciutadania també podrà interactuar inicialment amb tres establiments de l'Eix vinculats al calçat, les flors i la fotografia. Després d'escanejar els codis que es poden trobar a l'entrada, els visitants veuran com apareixen al seus telèfons mòbils les representacions hologràfiques dels propietaris de les botigues, els quals els explicaran els seus serveis i productes.
Els comerciants carreguen el contingut desitjat en una web i poden crear aparadors completament dinàmics i digitals. Les animacions es poden consumir en realitat augmentada i amb vídeos de 360°. A més, es pot participar en un joc de preguntes relacionat amb la informació rebuda.