L'ocupació als allotjaments turístics de la demarcació de Barcelona el mes de juny ha registrat creixements generalitzats respecte el 2016 en hotels i turisme rural; però ha experimentat un decreixement en els càmpings. Són dades que recull l'Enquesta Flaix d'ocupació turística, duta a terme pel Laboratori de Turisme de la Diputació de Barcelona.
Comarques com el Baix Llobregat, el Maresme, Garraf i Vallès Occidental han tingut creixements positius en l’ocupació hotelera, la que té un pes més alt en aquestes àrees. Alhora, els creixements han estat alts i molt alts en el turisme rural, especialment a les comarques d’Osona, l’Anoia i el Berguedà, les tres amb una especialització alta en allotjament rural. Finalment, la part menys positiva se l’enduen els càmpings, especialment els de l’àmbit de Costa Barcelona, on s’ubiquen bona part dels càmpings de la província.
L’ocupació en els establiments hotelers de l’entorn de Barcelona, sense comptar la capital ni el Barcelonès, s’ha situat al 81,1% durant el mes de juny. Això representa un creixement en l’índex d’ocupació de més de sis punts percentuals respecte el 2016. L’ocupació té variacions interanuals positives en ambdues quinzenes del mes, amb un creixement més significatiu durant la primera meitat de juny.
De fet, vuit de les onze comarques de la província de Barcelona tenen ocupacions superiors a les assolides al 2016, i per tant només dues han registrat caigudes: l’Anoia (-4,1%) i l’Alt Penedès (-1,1%).
Pel que fa als establiments de turisme rural de la demarcació de Barcelona, han obtingut una ocupació mitjana del 66,6% durant el mes de Juny, amb un creixement força significatiu del 28,4% que el mateix mes de l’any anterior. La comarca amb l’ocupació més alta durant aquest mes ha estat el Moianès (91%), seguida d’Osona (71,6%) i del Berguedà (66,5%). Aquestes dues últimes són les comarques amb major volum d’oferta de turisme rural de la província (entre les dues tenen el 50% del total de places).
D’altra banda, la mitjana d’ocupació al juny en els establiments de càmping de la demarcació ha estat del 48,6%, 7,3 punts percentuals per sota del valor mig registrat l’any 2016. Dues de les tres marques turístiques presenten decreixements en l’ocupació: Paisatges Barcelona (-2,9) i Costa Barcelona (-10,8). Aquesta última, però, aglutina més del 73% del total de places de càmping que hi ha a la província de Barcelona. En canvi, Pirineus (Berguedà) presenta el millor valor d’ocupació mitjà de la província (62,8%) i és l’únic territori que creix.
L’Informe Flaix d’ocupació turística és un treball del Laboratori de Turisme de l’Oficina Tècnica de Turisme que es realitza durant els períodes de màxima afluència turística a les destinacions de les comarques barcelonines des de l’any 2009.