• Territori
  • Olot reobre uns antics magatzems com a 'coworking'

Olot reobre uns antics magatzems com a 'coworking'

El consistori recupera el local de Magatzems Guitart, que va tancar portes el 2000 i que ara s'haurà de remodelar

Foto d'arxiu en blanc i negre de l'aparador de Magatzems Guitart que reobrirà com a espai de 'coworking'
Foto d'arxiu en blanc i negre de l'aparador de Magatzems Guitart que reobrirà com a espai de 'coworking'
ACN
Olot
02 de Febrer de 2018
Act. 02 de Febrer de 2018

La Junta de Govern Local de l'Ajuntament d’Olot ha adjudicat el lloguer d’un local per destinar-lo a un espai de coworking. Es tracta dels Magatzems Guitart, coneguda com a Can Nyera, situats al número 5 del carrer de l’Aigua. La popular botiga va tancar les seves portes l’any 2000 i ara es reobrirà com a un espai per a emprenedors agafant el relleu de la família Guitart que va convertir el local en un dels comerços de referència de la ciutat. "Volem recuperar '’esperit emprenedor de Can Nyera en un local per a professionals, que ens ajudi a retenir talent i, alhora, dinamitzi el Nucli Antic" ha assegurat a la presentació el regidor de Promoció Econòmic, Estanis Vayreda.

La història dels Magatzems Guitart es remunta al 7 de novembre del 1952. La botiga, situada al número 5 del carrer de l'Aigua, va estrenar el local que, fins llavors, havia tingut a l'altre costat del carrer. Venien peces de roba i la botiga destacava sobretot pels grans aparadors de l'entrada.

Fa 18 anys els propietaris van abaixar la persiana del local. Els treballs d'adequació començaran aquesta tardor amb la previsió que l'espai entri en funcionament a principis de 2019 per tal de convertir-lo en una zona de treball oberta i polivalent per a 15 emprenedors. Amb 175 metres quadrats de superfície, constarà d’un espai de treball compartit, a més d’una sala de reunions i un petit office. El centre va dirigit a aquells professionals que estiguin interessats en compartir l'equipament i els costos i que estiguin oberts a fer col·laboracions amb els altres usuaris.

L'Ajuntament assumirà la rehabilitació i equipament del local. Per altra banda, farà un concurs per atorgar la gestió i dinamització de l'espai a una empresa o entitat privada, de forma coordinada amb l'Àrea d'Empresa i Emprenedoria de DinàmiG.

La guanyadora del concurs serà la responsable de les despeses de l'activitat manteniment i reparacions relacionades amb l'ús de l'espai i la que haurà de repercutir els costos entre tots els usuaris. Així mateix, també pagarà un cànon a l'Ajuntament, uns diners que el consistori destinarà a pagar el lloguer de l'espai.

Segons Vayreda, el que es vol és afavorir les sinèrgies entre els professionals de diferents àmbits que utilitzin l'espai i, al mateix temps, promoure projectes que donin feina a altres empreses de la comarca. Per altra banda, és també una aposta per "revitalitzar" el nucli antic d'Olot en el marc del Pla Integral d'Accions de Millora (PIAM).