El president de PIMEC, Antoni Cañete, ha reclamat millores en les infraestructures al Vallès Occidental en una visita al territori. Per Cañete, es tracta del motor industrial de Catalunya i del sud d'Europa i considera que les infraestructures han d'estar a la seva alçada.
Atès que el ferrocarril representa el gruix de les inversions del Pla Nacional de Recuperació per optar als fons Next Generation, ha reivindicat que es millorin la xarxa i els serveis ferroviaris dins el Vallès Occidental i també de la comarca amb el Maresme, Barcelona i el Baix Llobregat, inclòs un nou túnel amb la capital catalana.
Tot i això, ha insistit en no excloure actuacions viàries, com l’acabament de la B-40 o la millora de la Ronda Est entre Sabadell i Castellar del Vallès. "En un territori amb un índex tan alt de mobilitat laboral diària, PIMEC reclama una resposta adequada a les necessitats de mobilitat" i que sigui "una aposta decidida per la sostenibilitat". Una proposta per millorar el transport públic és la creació d'una xarxa d'autobusos llançadora des de les estacions de tren fins als polígons.
Mercavallès i Aeroport de Sabadell
El president de PIMEC del Vallès Occidental, Josep Maria Catalán, va afrontar per la seva banda dos dels reptes de la comarca: Mercavallès i l'Aeroport de Sabadell. En el primer cas, va reclamar a les administracions que es renovi la concessió quan abans millor i va assenyalar que "calen inversions per tal el mercat segueixi sent un referent a nivell català en la distribució de fruita i verdura".
Pel que fa a l'Aeroport de Sabadell, va destacar que es tracta d’una infraestructura única, el principal aeroport de formació de Catalunya i el segon a l’estat, amb un gran potencial per acollir vols corporatius i de càrrega. Per això, enmig del debat sobre la seva ampliació, va reclamar consens al territori per poder ampliar l'espai.