Les pimes turístiques de Girona tenen un "nivell bàsic" de maduresa digital. És el resultat d'un estudi encarregat per l'Ajuntament dins el projecte Menja't Girona, finançat amb els Next Generation. L'anàlisi conclou que les empreses tenen "camí de millora" en aspectes com la ciberseguretat, el posicionament o l'ús de tecnologies per automatitzar processos.
Així, situa les pimes al segon nivell de digitalització, amb una puntuació de 38,48%. Per subsectors, el més madur és el de les agències de viatges i el menys, la restauració. La vicealcaldessa i regidora de Promoció Econòmica, GemmaGeis, ha exposat que l'estudi ha servit per posar fil a l'agulla i dissenyar formacions específiques adaptades a les necessitats.
L'estudi del projecte 'Menja't Girona' situa les pimes al segon nivell de digitalització, amb una puntuació de 38,48%
La representant de Local Soluciones Digitales, JúliaMicaló, responsable de l'estudi, ha detallat que han fet enquestes a una seixantena de petites i mitjanes empreses de la ciutat per fer l'anàlisi quantitativa i ho han completat amb entrevistes a experts i representants del sector per a la qualitativa. Així, han obtingut la radiografia del nivell de digitalització del sector (amb puntuacions individualitzades per subsectors) i han elaborat un seguit de recomanacions per fer el recorregut de millora que han detectat.
L'estudi estableix quatre nivells possibles per maduresa digital: molt bàsic, bàsic, mitjà i alt. Les pimes turístiques de Girona han obtingut una puntuació mitjana de 38,84%, situant en un "nivell bàsic" de digitalització: "Són empreses que comencen a utilitzar la digitalització i l'automatització, a través de canals habilitats per tercers i usen eines digitals bàsiques". En comparació amb una anàlisi feta a l'Estat, les petites i mitjanes empreses de la ciutat estan lleugerament per sobre del global estatal que és del 31,2%.
La restauració, menys digitalitzada
L'informe avalua la situació de les pimes dividint-les en subsectors, i aquí hi ha diferències en la digitalització segons l'àmbit de treball. Així, la maduresa digital de les agències de viatges és la més elevada (45,08%), seguides per les activitats complementàries (44,83%), els allotjaments (42,83%) i les activitats guiades (31,35%). La nota més baixa és la del sector de la restauració, que obté un 28,31%.
En restauració, l'estudi detecta que més del 70% dels enquestats no utilitzen el màrqueting digital i més del 60% consideren que no fan ús dels canals de comunicació digital per interactuar amb els clients. Per això, l'estudi proposa formacions sobre creació d'un pla d'acció digital, la presència i el posicionament a Internet i sobre sistemes de gestió de relació amb el client.