05
de Gener
de
2016
Act.
05
de Gener
de
2016
Plasticband, firma de producció de màquines embolicadores per l'embalatge amb seu a Granollers, segueix creixent. Els bons resultats han impulsat a Plasticband a projectar una ampliació de la fàbrica, que es portarà a terme aquest 2016 i que seguirà els criteris del sistema Lean Manufacturing. Per a Jordi Guimet, director general de Plasticband, "amb aquesta ampliació tindrem una de les fàbriques més modernes, eficients i ecològicament més responsables del sector de l'embalatge a Europa, i això ens ajudarà a seguir amb la dinàmica de creixement que portem a terme des de fa uns anys".
La vallesana tanca el 2015 amb un creixement d'un 23% els dos últims anys, força superior al previst, gràcies que el mercat exportador de maquinària supera el 90% de la demanda. Les vendes de la fleixadora MATURI®, d'R D pròpia, i la gran demanda dels mercats exteriors, sobretot dels EUA, el Japó, Alemanya i Rússia, són els responsables dels bons resultats de l'empresa.
Aquests bons resultats, juntament amb la previsió d'una ampliació de les instal·lacions, també impulsaran l'empresa a augmentar la plantilla en un 20%, fruit de la política de creixement de Plasticband basada en una inversió en R D per mantenir el lideratge en innovació de maquinària.
Comportament del mercat nacional
Pel que fa al mercat nacional, la demanda i la producció de maquinària per a l'embalatge als sectors del retail, la construcció i la indústria també han estat la base del seu creixement aquest 2015 i es preveu un increment de vendes en aquests sectors de cara 2016. El creixement de la venda online, en especial de retail i consum personal, fa créixer la venda de maquinària. Segons Guimet, "tot i que l'any passat notàvem una certa atonia en el mercat de les pimes, des del darrer trimestre de l'any veiem una certa alegria en el mercat nacional".
En els seus 30 anys d'existència, Plasticband ha crescut gràcies a una política d'R D titllada d'"ambiciosa" per la mateixa empresa. Actualment, compta amb una plantilla de 30 persones i factura anualment més de cinc milions d'euros.
La vallesana tanca el 2015 amb un creixement d'un 23% els dos últims anys, força superior al previst, gràcies que el mercat exportador de maquinària supera el 90% de la demanda. Les vendes de la fleixadora MATURI®, d'R D pròpia, i la gran demanda dels mercats exteriors, sobretot dels EUA, el Japó, Alemanya i Rússia, són els responsables dels bons resultats de l'empresa.
Aquests bons resultats, juntament amb la previsió d'una ampliació de les instal·lacions, també impulsaran l'empresa a augmentar la plantilla en un 20%, fruit de la política de creixement de Plasticband basada en una inversió en R D per mantenir el lideratge en innovació de maquinària.
Comportament del mercat nacional
Pel que fa al mercat nacional, la demanda i la producció de maquinària per a l'embalatge als sectors del retail, la construcció i la indústria també han estat la base del seu creixement aquest 2015 i es preveu un increment de vendes en aquests sectors de cara 2016. El creixement de la venda online, en especial de retail i consum personal, fa créixer la venda de maquinària. Segons Guimet, "tot i que l'any passat notàvem una certa atonia en el mercat de les pimes, des del darrer trimestre de l'any veiem una certa alegria en el mercat nacional".
En els seus 30 anys d'existència, Plasticband ha crescut gràcies a una política d'R D titllada d'"ambiciosa" per la mateixa empresa. Actualment, compta amb una plantilla de 30 persones i factura anualment més de cinc milions d'euros.