• Territori
  • El Port de Barcelona electrificarà els molls en set anys

El Port de Barcelona electrificarà els molls en set anys

La direcció general de l'enclavament públic elaborarà el Pla d’Actuació d’Electrificació en un termini de sis mesos

Una terminal de càrrega i descàrrega de mercaderies del Port de Barcelona | iStock
Una terminal de càrrega i descàrrega de mercaderies del Port de Barcelona | iStock
Redacción VIA Empresa
Barcelona
29 de Gener de 2020
Act. 03 de Febrer de 2020

El Consell d’Administració del Port de Barcelona ha aprovat l’elaboració del Pla d’Actuació d’Electrificació de molls necessari per assolir l’objectiu de tenir-los electrificats en un termini de set anys, segons informen en un comunicat. La Direcció General del Port de Barcelona serà l’encarregada d’elaborar, en sis mesos, aquest Pla que haurà d’identificar, amb la màxima precisió possible, les actuacions que ha de dur a terme el Port de Barcelona i el camí que ha de seguir per electrificar els molls destinats al tràfic de creuers, car-carriers, portacontenidors i ferris, així com la inversió necessària per assolir aquest objectiu.

 

El projecte d’electrificació de molls del Port de Barcelona dóna resposta a l’emergència climàtica actual. Aquest projecte té com a objectiu final el subministrament d’energia elèctrica des del moll als vaixells que atraquin al Port a través de la seva connexió a la xarxa elèctrica quan amarrin, deixant de tenir els seus motors en marxa i eliminant, per tant, emissions contaminants.

 

Però no és només això. El Port de Barcelona impulsarà també la producció d’energies renovables al recinte portuari -principalment fotovoltaica- per tal que l’energia elèctrica necessària per realitzar el subministrament als vaixells provingui de fonts de producció netes.

El passat mes de maig, el Port de Barcelona va sol·licitar la connexió en alta tensió des de la xarxa de Red Eléctrica Española (REE) per poder disposar d’una capacitat assegurada per a una potència que s’estima en 80.000 kW. La sol·licitud consisteix en la construcció d’una connexió en alta tensió (220kV)  des d’on les esteses en mitja tensió subministrarien energia als molls. El pas següent, en el qual ja s’està treballant, consisteix en el disseny d’una infraestructura nova de xarxa elèctrica en mitja tensió destinada exclusivament a donar servei als vaixells atracats i separada de la xarxa de distribució actual.