El Port de Tarragona va superar els vuit milions de tones transitades durant el primer trimestre del 2024. Les dades, molt similars a les del 2023, suposen el tercer registre més elevat de la sèrie històrica, només superat per les xifres dels anys 2007 i 2008. D'entre tots els productes, els agroalimentaris (+2,5%) i els líquids (+1,8%) van ser els "punts forts" de la infraestructura en aquests tres primers mesos de l'any. La mercaderia amb un descens més significatiu va ser la de carbó i coc de petroli amb 466 mil tones menys i un descens del 71,3%.
Enguany, el trànsit dels líquids va arribar a les 5,1 tones i va estar impulsat pel creixement del cru de petroli en un 6,3%. En concret, aquesta mercaderia va registrar la segona millor dada després de les del 2019. No és l'únic que va experimentar un gran repunt: també els productes químics i adobs van disparar-se un 80,4%, "consolidant-se com una de les mercaderies amb més creixement aquest primer trimestre". El gener van registrar un moviment de 346 mil tones i van esdevenir el producte més actiu al Port de Tarragona. A més, la dada també va millorar les 299 mil tones anotades el mes anterior.
Pel que fa als cereals, el primer trimestre les tones manipulades van assolir els 1,87 milions i un augment del 4,3%. Aquestes dades confirmen "el millor mes de març i el millor inici d'exercici", superant les dades de l'any anterior. "Aquests increments posen de manifest la diversificació de les activitats del port i la capacitat per adaptar-se a les demandes del mercat", afirma Port de Tarragona en un comunicat.
Nous aerogeneradors marítims estratègics
Les bones dades del Port de Tarragona suposen un pas endavant per la infraestructura i arriben uns dies després d'anunciar la seva intenció de muntar aerogeneradors marítims estratègics a la Mediterrània. En un comunicat, el Port de Tarragona va anunciar que estava treballant per posicionar-se com a port base "fent valer els punts forts que ja posseeix de sortida davant possibles ports competidors a la Mediterrània occidental: espai disponible, calats suficients, clima sec (més de 340 dies sense pluja), gran experiència en project cargo (càrrega de projecte), i knowhow tecnològic i mà d'obra disponible al hinterland més immediat".