• Territori
  • Port de Tarragona i Repsol s'alien en un macroprojecte de 260 milions d'euros

Port de Tarragona i Repsol s'alien en un macroprojecte de 260 milions d'euros

Els tres socis volen optar als fons europeus per rellançar el territori amb una dotzena de projectes

Una grua descarrega un vaixell al port de Tarragona | ACN
Una grua descarrega un vaixell al port de Tarragona | ACN
ACN
Sant Cugat del Vallès
09 de Març de 2021
Act. 09 de Març de 2021

El Port de Tarragona, Repsol i l'Ajuntament de Vila-seca han presentat un macroprojecte de 260 milions d'euros per a la recuperació postpandèmica. Els tres socis s'han aliat per optar als fons europeus anticovid i accelerar uns projectes que igualment pensen executar "sí o sí", segons han garantit.

El projecte engloba una dotzena d'iniciatives que volen preparar el territori per preparar-se per futures crisis. La proposta, batejada com a Cal·lípolis Next Generation, es presenta com un pla transversal únic a Europa, que abasta unes 800 hectàrees del Camp de Tarragona, situades majoritàriament al terme de Vila-seca.

Una de les accions més potents és el desenvolupament de la Zona d'Activitats Logístiques del Port de Tarragona, amb un pressupost de 30 milions d'euros. Tota la urbanització abasta 91.000 m2. També es preveu la seva connectivitat a la terminal intermodal de la Boella. La connexió, tant viària com ferroviària, s'eleva a 62,5 milions.

Projectes de la petroliera Repsol

El nou contradic dels Prats del port és el projecte més costós, amb 86,5 milions d'euros. L'Ajuntament de Vila-seca destaca l'ús social i turístic que adoptarà el contradic. El pla engloba projectes de la petroliera Repsol, com la millora logística amb la construcció de dos magatzems soterrats.

També s'hi inclouen projectes mediambientals, com la recuperació del passeig marítim de la Pineda i la consolidació de la platja, la regeneració de l'ecosistema marí i la recuperació de l'àmbit inclòs a la Xarxa Natura 2000. De caire tecnològic, s'hi troba el desenvolupament digital del tracking per controlar el moviment de camions a l'interior del recinte portuari i la digitalització de la gestió d'accessos.

Aspirar als 142.000 milions d'euros

Són un total d'onze iniciatives previstes a cavall entre la Pineda i el port, que sumen 259,5 milions d'euros. Les tres entitats -i cinc socis més- han presentat aquest macroprojecte de territori que s'integra dins de l'estratègia de mapatge dels possibles grans projectes viables que es presentaran a la Unió Europea per assolir una aportació dels 142.000 milions d'euros del fons NextGeneration per a tot l'Estat.