PIMEC ha proposat transformar el Circuit de Catalunya de Montmeló i els seus voltants en un hub tecnològic i d’innovació del vehicle elèctric i de la nova mobilitat. El projecte passaria per la creació d’un centre d’R+D+I per tal d’enfortir i reorientar la indústria de l’automòbil i les pimes auxiliars del Vallès. Una iniciativa que buscaria evitar deslocalitzacions i captar noves inversions d’alt valor afegit, com podrien ser els laboratoris de bateries o fabricants de cicles elèctrics per mobilitat de darrera milla.
“Demanem l’ús compartit de les instal·lacions del Circuit que permetin aquests usos tecnològics i industrials, amb projectes importants i aprofitant els fons europeus”, ha argumentat el president de PIMEC Vallès Oriental, Daniel Boil.
Problemes estructurals
Durant una trobada amb els mitjans de comunicació, el president de PIMEC, Antoni Cañete, ha tornat a fer una crida a les administracions públiques per resoldre els problemes estructurals que resten competitivitat a l'economia i perjudiquen la viabilitat i el creixement de les empreses.
“Els governs han de legislar pensant primer en els petits i prioritzant reformes i mesures com la immediata aprovació d'un règim sancionador contra la morositat i prioritzar els fons Next Generation cap a les pimes amb projectes de digitalització i sostenibilitat", ha reclamat.
Dèficits al Vallès Oriental
El president de la patronal al Vallès Oriental ha emfatitzat que "calen millores ferroviàries urgents, especialment l'R3” i veu imprescindible la seva renovació i la compatibilitat entre transport de passatgers i mercaderies. També ha parlat de la importància d’una connexió directa entre estacions i polígons.
A més, ha fet una aposta pel Corredor del Mediterrani a l’hora de millorar les connexions entre territoris, com per exemple amb el Maresme, i ha demanat accelerar les millores a les carreteres i nous projectes que facilitin la descongestió d’hores punta a la C-17, la B-30 i l’AP-7.
Daniel Boil també ha reivindicat la importància del sector industrial per la comarca i ha defensat la necessitat de la reindustrialització del territori cap a un model que aporti resiliència i valor afegit. Els tancaments de Bosch a Lliçà d'Amunt i de Sandoz a Les Franqueses ha suposat la pèrdua d'un 10% de les empreses del sector.