• Territori
  • La desescalada del Racc: transport multimodal amb visió metropolitana

La desescalada del Racc: transport multimodal amb visió metropolitana

La companyia considera que s'ha d'integrar la mobilitat a peu, la micromobilitat en bicicleta i patinet, el transport públic, el privat i el compartit

Una de les entrades a Barcelona | Europa Press
Una de les entrades a Barcelona | Europa Press
Redacción VIA Empresa
Barcelona
19 de Maig de 2020
Act. 19 de Maig de 2020

"Impulsar solucions consensuades escoltant els diferents actors que intervenen en la mobilitat". Això és el que el Racc demana a l'Ajuntament de Barcelona per encarar la nova mobilitat tenint en compte que la represa progressiva de l’activitat que viurem en les properes setmanes i mesos comportarà un increment de les necessitats de desplaçament dels ciutadans que, alhora, hauran de complir amb les recomanacions de distanciament físic per evitar futurs rebrots de la pandèmia de la covid-19.

Segons informen en un comunicat, en els propers mesos "és possible que el teletreball, la pèrdua de llocs de treball i la dràstica davallada del nombre de turistes, redueixin la demanda de viatges diaris", però, tot i així, tenint en compte que el transport públic es pot veure obligat a circular a la meitat de la seva capacitat, el Racc considera que "cal desplegar una estratègia de mobilitat multimodal i amb visió metropolitana que ofereixi alternatives i solucions amb transversalitat i que garanteixi una mobilitat segura, assequible i àgil per a totes les persones, també tenint en compte les que han de fer desplaçaments interurbans i no poden contemplar alternatives com anar a peu, en bicicleta o patinet, més útils per trajectes curts, de menys de 10 quilòmetres, i meteorologia favorable".

En aquest sentit, el Racc considera que cal tenir en compte també totes aquelles persones que, tot i no residir a Barcelona, cada dia es desplacen a la ciutat, així com a col·lectius com el de la gent gran (els més grans de 65 anys representen més del 21% de la població de la ciutat), que possiblement evitaran l’ús del transport públic per la por als contagis i a la vegada difícilment faran servir vehicles de mobilitat personal com les bicicletes i els patinets.

Abans de la pandèmia, a Barcelona cada dia entraven i sortien del municipi més de 900.000 persones, el 50% en transport públic, el 47% en vehicle privat (cotxe o moto), i un 3% a peu o en bici.