L'empresa de telecomunicacions Lleida.net va tancar el primer trimestre del 2024 amb un augment interanual del 7,3% dels clients. En total, la xifra va assolir els 1.925, la més alta de la història de la companyia, segons han reconegut en un comunicat. Aquest primer balanç és símptoma d'una "recuperació", segons el CEO de la companyia, Sisco Sapena, després que Lleida.net tanqués el passat 2023 amb 2,65 milions d'euros en pèrdues i una caiguda del 20% en vendes.
"El 2024 ha començat de manera excepcional per a Lleida.net", ha explicat Sapena, que ha sostingut que l'augment de clients és "significatiu", i que també han ampliat la seva petjada a escala internacional. I és que cal recordar que des de principis d'any, Lleida.net havia anunciat nous contractes, com la signatura d'una Carta d'Intenció amb PostNL per a la distribució exclusiva dels serveis als Països Baixos, o l'acord amb Peruana de Entretenimiento en Línea S.A.C. que li permetrà facturar uns 600.000 euros anuals.
A més, l'empresa catalana també va signar un contracte amb América Latina Redex SAS per valor de 500.000 euros anuals i un altre amb la Procuraduría General de la Nació de Colòmbia per valor de 250.000 euros, mentre que Santander Global Technology & Operations S.L. va adjudicar a l'empresa tres lots de serveis d'enviament d'SMS per un valor total d'1,89 milions.
Un nou pla de reestructuració
Tot plegat forma part d'un pla de reestructuració que Lleida.net va anunciar el passat 3 de novembre, entre el qual s'incloïa "l'acomiadament d'una part important de la seva plantilla, i l'anunci de significatives retallades en proveïdors externs, màrqueting, producció, i el tancament i venda de diverses filials". Tot seguit, va venir un ERO a 17 persones. Ara, després de dos balanços anuals amb pèrdues, la companyia espera mantenir el ritme de beneficis de cara al 2024. De moment, les xifres acompanyen a les previsions.