• Territori
  • Reempresa salvaguarda 1.770 pimes catalanes

Reempresa salvaguarda 1.770 pimes catalanes

El programa inverteix 80 milions d’euros en sis anys i evita la pèrdua de 5.100 llocs de feina

En sis anys, Reempresa ha salvat més de 5.100 llocs de feina
En sis anys, Reempresa ha salvat més de 5.100 llocs de feina
Redacció VIA Empresa
Barcelona
24 de Juliol de 2018

El programa Reempresa celebra els seus sis anys protegint 1.770 empreses a Catalunya, generant una inversió induïda de més de 80 milions d’euros o salvaguardant més de 5.100 llocs de feina. Així ho ha posat de manifest la xarxa d’entitats, tècnics i organitzacions que conformen Reempresa aquest dimarts vespre en un acte al Palau de Pedralbes.

 

Des del 2011, la taxa de supervivència de les empreses transmeses a través del programa és del 87,5%, amb els sectors serveis i indústria els que mostren una taxa més elevada. Així mateix, des de la posada en funcionament de la iniciativa, el 91% de les persones que han reemprès un negoci han mantingut o incrementat el nombre de treballadors en plantilla.

Ara, Reempresa obre una nova línia de treball fins al 2020 destinada a ajudar a les empreses transmeses a créixer, guanyar dimensió i consolidar-se. “A partir d’ara, a Reempresa es treballarà no només a mantenir el ritme d’operacions de compra-venda actual sinó que posarem a l’abast dels reemprenedors els recursos necessaris per ajudar-los a créixer i consolidar-se”, apunta el director d’Autoocupació i de Reempresa, Albert Colomer, en un comunicat.

 

“Els resultats de Reempresa són fruit d’un èxit col·lectiu, de cooperació publicoprivada i amb un entramat de tècnics, professionals, organitzacions i institucions que han entès que aquest era un bon instrument per mantenir i dinamitzar l’activitat empresarial dels territoris”, afirma el president de Cecot i del Centre de Reempresa de Catalunya, Antoni Abad.

Segons un informe del Centre Reempresa, la facturació del 76% de les pimes participants en el projecte s’ha mantingut o ha crescut després de la seva compra. Així mateix, un 22% d’aquestes ho ha fet en més d’un 20%.